خط‌ونشان پیونگ یانگ برای همسایه جنوبی/ حضور پهپادها «اعلام جنگ» به شمار می‌آید

این سخنگو در بیانیه ای گفت: ما معتقدیم ارتش کره جنوبی عامل هجوم پهپادها است. ما یک بار دیگر هشدار می دهیم که در صورت مشاهده مجدد یک پهپاد، آن را به عنوان اعلان جنگ به جمهوری خود می دانیم و به صلاحدید خود عمل خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی افزود: پهپادی که وارد حریم هوایی پیونگ یانگ شده بود نمی توانست توسط یک فرد یا سازمان غیرنظامی به تنهایی پرتاب شود، زیرا برای پرتاب این نوع پهپادها نیاز به باند است.

خبر مرتبط
کره‌شمالی آماده‌باش شد

ستاد کل ارتش کره شمالی در پی بیانیه تهدیدآمیز کره جنوبی علیه این کشور، به یگان مشترک توپخانه‌ای و برخی دیگر از یگان‌های مجهز و قدرتمند خود دستور آماده‌باش برای یک درگیری تمام‌عیار با کره جنوبی در صورت عبور هواپیماهای بدون سرنشین کره جنوبی از حریم هوایی کره شمالی را داد.

از سوی دیگر، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به سئول هشدار داد که درخواست پیونگ یانگ مبنی بر توقف ارسال دوباره پهپاد به کره شمالی را به عنوان یک شعار سیاسی تلقی نکرده و آن را جدی بگیرد.

وی گفت: "به نظر می‌رسد که مقامات سئول هنوز وضعیت را درک نمی‌کنند و به اشتباه فکر می‌کنند که این تنها یک «جنگ لفظی» است و به بلوف زدن ادامه می‌دهند. "

وی افزود: "مقامات نظامی کره جنوبی باید از اقدامات بی پروا خودداری کنند. آنها باید فورا تضمین کنند که تهاجمات تحریک آمیز به حریم هوایی کره شمالی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. "

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.