کره شمالی ۲۰ بالن زباله را به آسمان این کشور  روانه کرد

پس از آنکه پیونگ‌یانگ از پرواز پهپادهای کره جنوبی بر فراز کره شمالی شکایت کرد، کره شمالی حدود ۲۰ بالون حامل زباله را به آسمان کره جنوبی روانه کرد.

کره شمالی چندین بالن زباله را به‌سوی کره جنوبی ارسال کرد. این پس از آن اتفاق افتاد که پیونگ‌یانگ در هفته گذشته چندین بار کره جنوبی را به اعزام پهپاد و پخش اعلامیه بر فراز این شهر متهم کرد.

یونهاپ گزارش داد: رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی از اواخر روز جمعه تا اوایل صبح شنبه به وقت محلی، حدود ۲۰ بالن را به آسمان کره جنوبی ارسال کرده که ۱۰ عدد از آن‌ها در شهر مرزی «چئوروون» فرود آمدند. ارتش کره جنوبی اعلام کرد این زباله‌ها شامل زباله‌های خانگی مانند کاغذ و پلاستیک بوده و هیچ ماده خطرناکی در آن‌ها شناسایی نشده است.

از ماه مه تا کنون، این بیست‌وهشتمین باری است که کره شمالی به‌سوی همسایه جنوبی خود بالون زباله می‌فرستد و این کشور در روز جمعه اعلام کرد کره جنوبی در سه روز گذشته چندین پهپاد بدون سرنشین را به همراه اعلامیه‌هایی علیه دولت کره شمالی، به این کشور ارسال کرده است.

کره شمالی با بیان اینکه سئول در یک هفته گذشته سه بار پهپادهای بدون سرنشین خود را بر فراز پیونگ‌یانگ به پرواز درآورده، این اقدام را یک تحریک نظامی و نقض حاکمیت کره شمالی خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.