سیگنال کاهشی به قیمت سکه رسید

به گزارش اقتصادنیوز، تحولات بین‌المللی و تحرکات سرمایه‌گذاران در سطح جهانی زمینه‌ساز رشد تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن طی روزهای اخیر شده است؛ روندی که قیمت طلای آبشده و سکه را به سطوح جدیدی هدایت کرد. قیمت اونس طلا در حالی پس از تعطیلات پایان هفته میلادی شیب نزولی را در پیش گرفته و در سطح ۲۶۴۳ دلار قرار گرفته است که در بازار داخلی، طلا و سکه با نوسان مثبت همراه شدند؛ موضوعی که از اثرپذیری طلا و سکه از نوسانات دلار حکایت دارد.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اونس طلا در صورت تداوم افزایش تقاضا روند صعودی را در پیش خواهد گرفت. در این حالت مرز مقاومت اول این فلز گرانبها در ۲۶۸۰ دلار قرار دارد و در صورت شکست مرز یاد شده، مسیر اونس طلا برای فتح مرز مهم ۲۷۰۰ دلار هموار خواهد شد. همچنین اگر مسیر اونس طلا از صعودی به نزولی تغییر کند،‌ حمایت مهم ۲۶۴۰ دلار را پیش روی خود دارد و در صورت کاهش قیمت و تثبیت پایین مرز یاد شده، اونس طلا به سمت مرز حمایت بعدی خود که ۲۶۲۰ دلار است حرکت خواهد کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز «پالس کاهشی اونس به بازار طلا؛ قیمت سکه در مسیر نزولی؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۶ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.