سرگردانی قیمت سکه؛ بازار در انتظار حضور خریداران

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه استارت آخرین روز کاری هفته را در حالی خواهد زد که نوسانات اونس طلا در جریان معاملات شامگاه گذشته مورد توجه قرار گرفت و بر روند قیمت‌ها اثر گذاشت. اونس طلا که معاملات روز چهارشنبه را با ۲۶۵۵ دلار آغاز کرده بود، پس از افزایش به محدوده ۲۶۶۶ دلار، به ناحیه ۲۶۵۵ دلار عقب نشست؛ روندی که به گفته تحلیلگران ناشی از افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های امن مانند طلاست.

بازار طلا و سکه ایران هم متاثر از رفت و برگشت قیمت اونس طلا در بازار جهانی نوسان داد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات روز چهارشنبه به چهار میلیون و ۵۹ هزار تومان رسید. طلای آبشده هم که در ابتدای معاملات روز گذشته با قیمت ۱۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بازگشایی کرده بود، در نهایت به ۱۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. در واقع این فلز گرانبها از روز گذشته تا سطح ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کرد و سپس با اصلاح قوی به ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازگشت.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازار طلا در انتظار ورود خریداران؛ قیمت سکه سرگردان شد/ 2 پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۲ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.