قیمت سکه صاحب کمترین بازدهی در بازار طلا/ دو راهی مهم پیش روی بازار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه نخستین روز هفته را در سایه «افزایش قابل توجه تقاضا» آغاز خواهد کرد که ناشی از «خریدهای نقدی و اجاره‌ای» در جریان معاملات پنجشنبه است؛ روندی که در پی آن قیمت سکه در کانال جدید نوسان داد و طلای آبشده هم مسیر صعودی را در پیش گرفت. قیمت طلای آبشده در روز پنج‌شنبه به ۱۶ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان رسید و در معاملات پشت خطی روز جمعه به ۱۷ میلیون و ۴۵ هزار تومان رسید. همچنین، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در زمان نگارش این گزارش، سه میلیون و ۹۱۸ هزار تومان است.

قیمت سکه امامی هم روز پنج‌شنبه معاملات از ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آغاز کرد اما با در پیش گرفتن روند صعودی، ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب به ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و سکه گرمی هم با قیمت هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، طی هفته جاری، بازار طلا شاهد جابجایی‌ قابل توجهی در بازدهی اقلام مختلف بود و سکه یک گرمی با افزایش ۶.۸ درصدی، به عنوان پرفروش‌ترین و جذاب‌ترین گزینه در میان اقلام کوچکتر طلا شناخته شد. این عملکرد قوی سکه یک گرمی نشان‌دهنده تمایل بالای سرمایه‌گذاران به تمرکز بر اقلام کوچکتر و با قابلیت معامله راحت‌تر است. حباب قیمت این سکه هم افزایش یافت و به ۶۶ درصد نسبت به هفته گذشته رسید. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «طلا در خط مقدم تقاضا/ پالس مشترک دلار و اونس به بازار طلا؛ قیمت سکه بر سر دو راهی/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 7 مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.