گرای معاملات پشت خط به کف بازار؛ قیمت سکه در انتظار 2 اتفاق مهم

به گزارش اقتصادنیوز،‌ نخستین روز هفته برای بازار طلا و سکه در حالی آغاز شده است که معامله گران در هفته اخیر شاهد نوسانات متعددی بوده‌اند که تاثیرات آن بر قیمت‌ها قابل مشاهده است؛ روندی که در پی آن هفته گذشته با غلبه جناح افزایشی بر کاهشی به پایان رسید و قیمت سکه امامی در روز پنج‌شنبه صعودی شد و در ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با قیمت‌های ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش شدند. حباب سکه هم در بازارهای داخلی، هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است؛ مسیری که بازار جهانی خلاف آن را پیش رفت و اونس طلا پس از چند روز افزایش، روند نزولی به خود گرفت و در روز جمعه و پس از عقب نشینی تا محدوده ۲۴۹۵ دلار،‌ در نهایت ۲۵۰۳ دلار قیمت خورد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای آبشده هم که در معاملات پشت خطی روز جمعه با افزایش تا ۱۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان بالا رفته بود؛ همزمان با کاهش قیمت اونس طلا پایین آمد و به ۱۵ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم طبق آخرین قیمت اعلامی در سایت اتحادیه طلا و جواهر، سه میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شده است. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران نشانگر این است که طلای آبشده محدوده مقاومتی مهم ۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت روزانه بالای این محدوده، افزایش قیمت این فلز گرانبها تداوم خواهد داشت.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت سکه در بازی افزایش تقاضا/ چشم‌انداز سکه در ۲ پرده؛ صعود قیمت یا سقوط؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۰ شهریور 1403»‌ بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.