استارت عرضه خودروی محبوب زده شد/ خبر خوش سایپا برای متقاضیان

به گزارش اقتصادنیوز، آنطور که پارس خودرویی‌ها اعلام کردند بعد از نهایی شدن تولید آزمایشی کادیلا (ال ۹۰ ایرانی)، تولید محصول جدید وارد فاز تولید انبوه شده است و شاهد عرضه‌ آن در بازار خواهیم بود.

سال گذشته مدیران وقت سایپا از شاهین پلاس و کادیلا رونمایی کردند و وعده دادند تا تولید این دو محصول جدید در نیمه اول ۱۴۰۳ وارد فاز نهایی و عرضه به بازار شود. شاهین پلاس با گیربکس اتوماتیک بعد از طی مراحل مختلف، وارد فاز تولید انبوه و عرضه به بازار شد. اما به نظر ‌می‌‌رسد این اتفاق برای کادیلا با تاخیر همراه شود. این در حالیست که پارس خودرو پیش از این برای تولید P۹۰ یا همان ال ۹۰ ایرانی برنامه ریزی کرده بود. 

پارس خودرو (زیر مجموعه خودروسازی سایپا) پیش از بازگشت تحریم‌ها در سال ۹۰ تمرکز خود را روی تولید محصولات برند رنو قرار داده بود. محصولات ال ۹۰ و خانواده ساندرو در خطوط تولید پارس خودرو تکمیل و روانه بازار ‌می‌‌شد. به گزارش اقتصادنیوز، متقاضیان نیز از محصولات مونتاژی این برند فرانسوی در بازار ایران استقبال خوبی کردند. ال ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ وی جز محصولات پُرتقاضای بازار محسوب ‌می‌‌شدند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «شمارش معکوس برای بازگشت دوباره خودروی محبوب/ بازار ساندرو و ال ۹۰ کساد شد؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.