درخواست مهم گوترش/ آزمایش‌های هسته‌ای را برای همیشه متوقف کنیم

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی مبارزه با آزمایش‌های هسته‌ای گفت: در طی نزدیک به هشت دهه، بیش از ۲ هزار آزمایش هسته ای در بیش از ۶۰ نقطه در سراسر جهان انجام شده است.

او تصریح کرد: این آزمایش‌ها میراثی از تخریب به جای گذاشت، زمین‌ها را غیرقابل سکونت و مشکلات سلامتی طولانی‌مدتی را برای مردم ایجاد کرد.

دبیرکل سازمان ملل افزود: درخواست‌های اخیر برای از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای نشان می‌دهد که درس‌های وحشتناک گذشته در حال فراموش شدن - یا نادیده گرفته شدن هستند.

گوترش اضافه کرد: در روز جهانی مبارزه با آزمایش های هسته ای، جهان باید یک صدا مخالفت خود را اعلام کند و یک بار برای همیشه به این رویه پایان دهد.

خبر مرتبط
فوری/ موافقت حماس با طرح دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس

سخنگوی حماس گفت که این جنبش مقاومت با آتش‌بس ۷ روزه در غزه موافقت کرده است.

او تصریح کرد: معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای تنها ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و یک ابزار امنیتی ضروری و قابل تایید بوده اما این معاهده هنوز اجرایی نشده است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: به نام قربانیان آزمایش‌های هسته‌ای و نسل‌های آینده، من از همه کشورهایی که تصویب این معاهده توسط آنها برای لازم‌الاجرا شدن آن لازم است، می‌خواهم که فوراً و بدون قید و شرط این کار را انجام دهند.

گوترش تاکید کرد: بیایید در آزمایش بشریت موفق شویم و آزمایش هسته ای را برای همیشه ممنوع کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.