درخواست حماس از امت عربی و اسلامی درباره مسجدالاقصی

در بیانیه جنبش حماس آمده است: آنچه وزیر تروریست ایتامار بن گویر امروز صبح درباره قصد خود برای ساختن یک کنیسه یهودی در داخل مسجد الاقصی بیان کرد، اظهارات خطرناکی است که نشان دهنده ماهیت اهداف رژیم اشغالگر در قبال مسجد الاقصی و تلاش برای تغییر هویت عربی و اسلامی و یهودی سازی آن است.

حماس تاکید کرد: جنایات بی‌سابقه‌ رژیم اشغالگر فاشیست در نوار غزه، تخلفات گسترده در کرانه باختری و باز گذاشتن دست وزرای افراطی برای اجرای برنامه‌های مخرب خود در قدس و مسجد الاقصی؛ سیاستی است که آتش درگیری را شعله‌ورتر می‌کند و این سیاست تنها مقاومت بیشتر ملت فلسطین را به همراه خواهد داشت.

خبر مرتبط
حمله حماس به مواضع اسرائیل/ تل‌آویو موشک‌باران شد+ فیلم

منابع خبری از حمله موشکی حماس به تل‌آویو و شنیده شدن صدای چندین انفجار خبر دادند.

حماس در ادامه خواستار تحصن اهالی کرانه باختری و قدس اشغالی در مسجد الاقصی با هدف ناکام گذاشتن طرح‌های شوم اشغالگران علیه این مکان مقدس اسلامی شد.

این جنبش در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: امت عربی و اسلامی از دولت‌ها گرفته تا مردم و سازمان‌ها به رهبری سازمان همکاری اسلامی باید به مسئولیت‌های برای مقابله با طرح‌های اشغالگران علیه قبله نخست مسلمانان عمل کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تندروی مشهور است در اظهاراتی گفت: سیاست ما اجازه می دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.