شکار با کمبود شواهد محکم درباره محل اختفای او ادامه یافته است. از زمان حملات مرگبار ۷اکتبر در اسرائیل که او برنامه‌ریزی و کارگردانی کرد، یحیی سنوار چیزی شبیه یک روح بوده است: هرگز در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود، به ندرت پیام‌هایی را برای پیروان خود منتشر می‌کند و سرنخ‌های کمی درباره جایی که ممکن است باشد، ارائه می‌دهد. او با اختلاف بسیار مهم‌ترین چهره حماس است و موفقیت او در فرار از دستگیری یا کشته شدن، اسرائیل را از داشتن این ادعای اساسی محروم کرده است: «که در جنگ پیروز شده و حماس را در درگیری ریشه‌کن کرده و صفوف این گروه را از بین برده است.»

درحالی‌که اسرائیل نوار غزه را نیز ویران کرده و ده‌ها هزار غیرنظامی را کشته است. مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند که آقای سنوار ارتباطات الکترونیکی خود را از مدت‌ها پیش قطع کرده و تاکنون از یک شبکه اطلاعاتی پیچیده استفاده کرده است. اعتقاد بر این است که او از طریق شبکه‌ای از پیک‌های انسانی با سازمانی که رهبری می‌کند در تماس است. نحوه عملکرد آن سیستم همچنان یک راز باقی مانده است. این دستورالعملی است که توسط رهبران حماس در گذشته و سایر افراد مانند اسامه بن‌لادن استفاده شده است. با این حال، وضعیت سنوار برای مقامات آمریکایی و اسرائیلی پیچیده‌تر و حتی ناامیدکننده‌تر است. برخلاف بن‌لادن در سال‌های آخر عمر، سنوار به‌طور فعال یک کارزار نظامی را مدیریت می‌کند. دیپلمات‌های درگیر در مذاکرات آتش‌بس در دوحه قطر می‌گویند که نمایندگان حماس اصرار دارند که پیش از اتخاذ تصمیم‌های مهم در مذاکرات، به نظر سنوار نیاز دارند.

او به‌عنوان محترم‌ترین رهبر حماس، تنها کسی است که می‌تواند تضمین کند که هر آنچه در دوحه تصمیم گرفته می‌شود، در غزه اجرا شود. مصاحبه با بیش از دوجین مقام در اسرائیل و ایالات متحده نشان می‌دهد که هر دو کشور منابع گسترده‌ای را برای یافتن سنوار صرف کرده‌اند. مقامات یک واحد ویژه در مقر شین‌بت، سرویس اطلاعات داخلی اسرائیل، ایجاد کرده‌اند و آژانس‌های جاسوسی آمریکا وظیفه شنود ارتباطات سینوار را بر عهده گرفته‌اند. ایالات متحده همچنین رادار نفوذکننده زمینی را در اختیار اسرائیل قرار داده است تا در شکار او و دیگر فرماندهان حماس کمک کند. به شهادت رساندن یا دستگیری سنوار بدون شک تاثیر شگرفی بر جنگ خواهد داشت. مقامات آمریکایی معتقدند که به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل راهی برای ادعای یک پیروزی نظامی قابل توجه ارائه می‌دهد و به‌طور بالقوه او تمایل بیشتری برای پایان دادن به عملیات نظامی در غزه پیدا خواهد کرد. با این حال مشخص نیست که شهادت سنوار چه تاثیری بر مذاکرات برای آزادی گروگان‌هایی که در ۷اکتبر دستگیر شده بودند، خواهد داشت. حذف او ممکن است باعث شود که جانشینان وی تمایل چندانی به انجام معامله با اسرائیل نداشته باشند.

مقامات اسرائیلی، قطری، مصری و آمریکایی گفتند که ارتباط با سنوار دشوارتر شده است. او پیش‌تر طی چند روز به پیام‌ها پاسخ می‌داد، اما مسوولان می‌گویند در ماه‌های اخیر پاسخ‌گیری از او بسیار سخت شده و خیلی زیاد طول می‌کشد. برخی مواقع معاونانش نیابتی در این بحث‌ها حضور داشته‌اند. یحیی سنوار که ۶۱سال دارد، در اوایل ماه اوت، چند روز پس از شهادت اسماعیل هنیه، رئیس سابق سیاسی، در یک توطئه ترور اسرائیل در تهران، به‌عنوان رهبر سیاسی این گروه معرفی شد.