سناریوهای آخرالزمانی برای خاورمیانه/ اسرائیل دموکرات ها را به مسلخ برد

 به گزارش اقتصادنیوز، خاورمیانه در یک لحظه خطرناک قرار دارد. از زمان حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل و پاسخ تند این بازیگر به غزه، منطقه در آستانه رویارویی تمام عیار قرار گرفته است. هر چه جنگ غزه طولانی تر شود، احتمال شروع یک جنگ منطقه ای افزایش می یابد. پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، چرخه بالقوه فاجعه آمیز تشدید تنش کلید خورد، بالاخص آن که ایران و متحدانش، از جمله حزب الله لبنان، انصار الله در یمن، و اعضای مقاومت اسلامی در عراق و سوریه برای واکنشی احتمالی خیز برداشته اند.

در همین راستا نشریه فارین پالسی نوشت: در حالی که چشم انداز خاورمیانه تاریک است، تاریخ اخیر نشان داده که می توان چرخه تشدید تنش های خطرناک میان دشمنان دیرینه را مهار کرد. به ادعای این نشریه، نوزده روز دراماتیک در ماه آوریل نشان داد که چگونه می توان به تنش ها پایان داد. پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، تهران حمله مستقیم بی‌سابقه و گسترده‌ای را علیه اسرائیل انجام داد؛ حمله ای که با هشدار قبلی آغاز شد و در جریانش محور مقاومت، متحدان ایران نیز خویشتن داری کردند.همزمان پدافند هوایی- دفاعی اسرائیل همراه با ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی برای محدود کردن خسارت ها، بخشی از پرتابه ها را رهگیری کرد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «مارپیچ خطرناک خاورمیانه؛ دوراهی هولناک بایدن/ پلن ایران و مقاومت چیست؟»‌ بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.