ترامپ: من تنها کسی هستم که می‌تواند از جنگ جهانی سوم جلوگیری کند

دونالد ترامپ که نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است گفت که چنانچه اوضاع در خاورمیانه «با قدرت و دقت مورد رسیدگی قرار نگیرد» ممکن است فاجعه دراین منطقه به وقوع بپیوندد.

ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی در نودا دولت جو بایدن را به تخریب میراث او در «توافقات ابراهیم» که به ادعای او باعث ایجاد صلح در منطقه شده بود متهم کرد.

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ چند کشور عربی اقدام به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کردند. ترامپ نام این توافق‌ها را «توافقات ابراهیم» گذاشت و دنبال تسری دادن آن به عربستان سعودی بود.

قبل از عملیات «طوفان‌الاقصی» در روز ۷ اکتبر عربستان سعودی و اسرائیل در آستانه رسیدن به توافق مشابهی برای سازش بودند. با وجود این، عملیات نظامی سنگین اسرائیل در غزه خشم جهان اسلام را به همراه داشته و حصول این توافق را تا آینده‌ای نامعلوم به تعویق انداخته است.

دونالد ترامپ یکی از محورهای تبلیغات انتخاباتی‌اش را این قرار داده که چنانچه او رئیس‌جمهور می‌شد درگیری در خاورمیانه اتفاق نمی‌افتاد. او علاوه بر این مدعی شده که درگیری میان روسیه و اوکراین نیز چنانچه او رئیس‌جمهور بود به وقوع نمی‌پیوست. ترامپ بارها ادعا کرده که در صورتی که رئیس‌جمهور شود می‌تواند درگیری‌ها در اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت متوقف کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.