شرط مهم ایران خودرو برای این گروه از متقاضیان/ تغییر سهمیه کلید خواهد خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز، متقاضیان عادی شانس اندکی برای تصاحب خودرو در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو دارند. براساس اخبار منتشر شد، ایران خودرویی ها در این دور از فروش محصولات خود قرار است حدود ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو را در قالب طرح فروش فوق العاده و پیش فروش عرضه کنند. اما ترکیب عرضه خودرو به سه گروه از متقاضیان گویای این نکته است که همچنان مادران داری دو فرزند و بیشتر دست بالا را دارند. مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۵۰ درصد خودروهای عرضه شده را به خود اختصاص می دهند. متقاضیان عادی سهم ۳۰ درصدی از محصولات عرضه شده دارند و الباقی خودروها نیز به متقاضیانی که خودروی فرسوده دارند، تخصیص پیدا می کند.

با توجه به درصدهای یاد شده مادرانی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می شوند حول و حوش ۶۰ هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو را در این دور از فروش تصاحب می کنند. به گزارش اقتصادنیوز، دارندگان خودروهای فرسوده نزدیک به ۲۴ هزار دستگاه خودرو را در این طرح فروش در اختیار می گیرند و تنها ۳۶ هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو به متقاضیان عادی می رسد.  

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «ایران خودرو آب پاکی را روی دست متقاضیان ریخت/ سهمیه این گروه به خطر افتاد؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.