آخرین اخبار از تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس

درحالی که روزانه سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات گسترده برای پایان دادن به جنگ غزه و تبادل اسرا با گروه مقاومت حماس است، یکی از وزیران تندرو کابینه بنیامین نتانیاهو که وی را عامل تصمیمات نخست وزیر رژیم اسرائیل می دانند، خواستار جلوگیری از امضای توافق برای تبادل اسرا با حماس شد.

بن گویر که به تندروی در قبال فلسطینی ها شهرت دارد، هر بار که پرونده تبادل با جنبش حماس به مراحل پایانی خود رسیده، نتانیاهو را تهدید کرده است که از دولت ائتلافی بی بی کناره گیری می کند تا کابینه وی سقوط کند، همین امر نتانیاهو را بر آن داشته تا در موضوع تبادل اسرا با حماس دست به عصا راه رود.

شماری زیادی از صهیونیست‌ها شب گذشته با بستن خیابان ها در تل آویو بار دیگر خواستار توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین در غزه شدند.

معترضان صهیونیست‌ها در تل آویو دست به تظاهرات زده و خیابان منتهی به مقر حزب لیکود در تل آویو را بسته و خواستار امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه هستند.

در همین راستا، پدر یکی از اسیران صهیونیست، هدف کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی از ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را به بن‌بست‌کشاندن مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه اعلام‌کرد و گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر برای خوشامد ۲ وزیر خونخوار خود مانع دستیابی به آتش بس است.

به گزارش ایرنا، پدر یکی از اسرای صهیونیست گفت: هر وقت، شاهد پیشرفت مذاکرات و به ثمر رسیدن آن هستیم، نتانیاهو برای خوشامد ۲ وزیر خونخوار کابینه اش، دست به عملیاتی برای از بین بردن مذاکرات می زند.

به گزارش ایرنا، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر حزب «صهیونیسم دینی» و بن گویر که رهبر حزب «عوتسما یهودیت» نیز هست از جمله تندروترین اعضای کابینه نتانیاهو هستند که همواره او را تهدید به انحلال کابینه، در صورت امضای توافق آتش‌بس با مقاومت فلسطین کرده‌اند.

در همین پیوند، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مذاکرات آتی درباره دستیابی به‌آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران بین این رژیم و مقاومت فلسطین را آخرین فرصت ارزیابی کرد و از اصرار تل آویو بر شرط و شروط خود برای آتش بس گفت که تاکنون مانع اساسی در دستیابی به این آتش بس بوده است.

براساس این گزارش، پیش بینی می شود که مذاکرات غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر، پنجشنبه آینده برگزار شود و آخرین فرصت باشد.

مصر، قطر و آمریکا روز پنجشنبه (۱۹ مردادماه) در بیانیه ای از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات متعدد آتش‌بس بوده‌اند. با این وجود، به علت کارشکنی کابینه نتانیاهو، این مذاکرات نتیجه ای نداشته است.

اسموتریچ خواستار مخالفت با انجام مذاکرات برای برقراری آتش بس شده و گفته است: نباید در دام کشورهای میانجی بیفتیم که می خواهند توافقنامه تسلیم شدن را بر ما تحمیل کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.