تبادل اسرا کابوس آمریکا/ دفاع بی‌منطق از رژیم صهیونیستی!

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که برای دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در قاهره به سر می‌برد، از سران منطقه خواسته است که رهبران جنبش حماس را برای موافقت با آتش بس پیشنهادی آمریکا تحت فشار قرار دهند.

خبر مرتبط
حماس از مانع واقعی آتش بس پرده برداشت!

یکی از مسئولان جنبش حماس به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داده و آن را مانعی واقعی در رسیدن به توافق آتش‌بس توصیف کرد.

بلینکن ادعا کرد که اسرائیل قبلاً با آتش بس سه مرحله‌ای و توافق تبادل اسرا موافقت کرده بود و حماس تنها مانع برای نهایی کردن آن بود.

با این حال، سران رژیم صهیونیستی، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تاکنون پیام‌های متفاوتی در مورد پیشنهاد آتش بس جو بایدن داده اند و نتانیاهو گفته است که هرگونه توافقی باید همچنان به اسرائیل اجازه دهد تا حماس را از بین ببرد.

بلینکن در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که حماس «تن‌ها نقطه پرت» در مذاکرات آتش بس است. وی گفت که گروه فلسطینی "بدبینی فوق العاده ای" از خود نشان داده است.

بلینکن همچنان اصرار داشت که «بهترین راه» برای آزاد کردن اسرای اسرائیلی و محدود کردن تعداد تلفات غیرنظامی، موافقت با شرایط پیشنهادی است. وی افزود که مذاکره کنندگان مصری تا چند ساعت پیش با نمایندگان حماس گفتگو کردند، اما هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.