مذاکرات آتش‌بس مجددا آغاز می‌شود
پس از کارشکنیهای چند باره کابینه رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا، رادیو ارتش اسرائیل امروز شنبه مدعی شد که این مذاکرات به زودی از سر گرفته می‌شود.این رسانه اسرائیلی گزارش داد: «قطر و مصر به عنوان میانجی، پیشنهاد جدیدی برای توافق تبادل [اسرا] ارائه کردند.
 
هدف از مذاکرات پاریس نیز ایجاد زمینه مناسب بود تا به پیشرفت در مذاکرات منجر شود».
خبر مرتبط
قطر تکلیف آتش بس را روشن کرد/ اسرائیل به دنبال ادامه جنگ است!

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که مذاکرات جنبش حماس و طرف صهیونیستی اکنون در حالت رکود بوده و تل‌آویو برنامه‌ای برای پایان جنگ ندارد.

منابع آگاه مصری هم امروز از سفر قریب‌الوقوع یک هیأت اسرائیلی به قاهره با هدف ادعایی احیای مذاکرات برای آزادی اسرای اسرائیلی خبر دادند. یکی از این منابع تصریح کرد که هیأتی که انتظار می‌رود وارد قاهره شود، یک هیأت فنی مسوول بررسی جزئیات مذاکرات باشد و احتمالا هماهنگ‌کننده امور رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی غسان علیان به همراه ژنرال ذخیره نیتزان آلون، نماینده ارتش اسرائیل در هیأت مذاکره کننده برای تبادل اسرا در این هیأت حضور داشته باشند.
 
باسم نعیم یکی از رهبران جنبش حماس هم در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید گفت که مقاومت بعید می‌داند اسرائیل در مذاکرات برای آتش‌بس جدی باشد. لذا «تصمیمات صادر شده از سوی شورای جنگ اسرائیل برای تصمیم‌گیری تیم مذاکره کننده در این خصوص، صرفا یک مانور جدید برای تکمیل جنگ و گسترش عملیات زمینی» است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هم به نقل از منابعی که آنان را آگاه می‌نامد، گزارش داد: مذاکرات توافق تبادل [اسرا] قرار است هفته آینده بر مبنای پیشنهادهای میانجیها از سر گرفته شود.«جیلی کوهن» خبرنگار تلویزیون اسرائیل (کان) اذعان کرد که «همه نهادهای امنیتی [اسرائیل] حامی پیشرفت در مذاکرات هستند؛ هر چند این مسئله مستلزم توقف جنگ باشد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.