زمان برگزاری بیستمین حراج تهران مشخص شد

 بیستمین دوره‌ حراج تهران با عنوان حراج «هنر مدرن و معاصر ایران» بر اساس آنچه کاتالوگ این رویداد نشان می‌دهد، جمعه (۱۵ تیرماه ۱۴۰۳) ساعت ۱۷ در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار خواهد شد.

آثار ارائه‌شده در این دوره از حراج تهران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ـ ۱۳ و ۱۴ تیرماه ـ از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۱:۰۰ قابل بازدید خواهد بود. اجرای این حراج قرار است به عهده حسین پاکدل باشد. 

نام ابوالقاسم سعیدی، قاسم حاجی‌زاده، محمدعلی ترقی‌جاه، فریده لاشایی، صادق ادهم، نصرالله افجه‌ای، خسرو حسن‌زاده، محمود زنده‌رودی، فرهاد مشیری، سیراک ملکونیان، کوروش شیشه‌گران و ... در میان هنرمندانِ این دوره از حراج دیده می‌شود. 

اثرِ آیدین آغداشلو با عنوان «پایان یک دوران از مجموعه خاطرات انهدام»، فرهاد مشیری با عنوان «شماره‌های سیاه روی سفید» و اثری بدون عنوان از محمد احصائی به عنوان گران‌ترین آثار این دوره از حراج میان ۱۲ تا ۱۰ میلیارد تومان برآورد قیمت شدند. 

63088915

نام هنرمند: آیدین آغداشلو (متولد ۱۳۱۹)

نام اثر : پایان یک دوران از مجموعه خاطرات انهدام

63088916

نام هنرمند: محمد احصایی (متولد ۱۳۱۸)

 اثر بدون‌عنوان

63088914

نام هنرمند: فرهاد مشیری (متولد ۱۳۴۲)

نام اثر : شماره‌های سیاه روی سفید

مراسم نوزدهمین دوره‌ی حراج تهران با مجموعه‌ای از آثار «کلاسیک و مدرن هنر ایران»، ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در هتل پارسیان آزادی در تهران برگزار شد. این مجموعه‌ آثار در تاریخ ۴ و ۵ بهمن‌ماه به‌ نمایش گذاشته شده بود که در نهایت با رقم فروش ۲۴۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان به کار خود پایان داد. در جریان این حراج ۹۰ اثر کلاسیک و مدرن معاصر به حراج گذاشته شد که گران‌ترین اثر شرکت داده شده به یکی از آثار سهراب سپهری تعلق داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.