جمع بندی طوفانی مسعود پزشکیان در مناظره/ دولت روحانی را ول کنید/ همین امروز از انتخابات کنار می روم اما اگر آقای جلیلی رشد 8 درصد را محقق نکردند؛‌ اعدامش کنید+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود پزشکیان در جمع بندی مناظره اول ریاست جمهوری گفت: این حرف ها همه جهت گیری است، برنامه تعریف دارد. ما در سایت شما هم رفتیم فقط عکس و اینا بود و ما برنامه ای ندیدیم. برنامه از نظر علمی روش و ساختار دارد. روش نوشتن برنامه باید صاحبان فرآیند را پیدا کنید تا برایتان بنویسند.

او افزود: شما به دولت شهید رئیسی معتقد هستید؟ قانون برنامه را او به مجلس داده و کارشناسی کرده است. حضرت عالی هر چقدر هم قوی باشید نمی توانید برنامه کاملی بنویسید. بچه هایی که حتی متخصص هستند نمی توانند بنویسند. یا نمی دانید برنامه چطور باید نوشته شود یا آن ها که نوشتند برنامه را کپی کردند. این همه از علم صحبت می کنید، علم روش و چارچوب مشخص دارد. چشم انداز را به خواهید بنویسید باید با کوچک ترین فرد یک سازمان همراه شوید. الان با این روند امکان رشد ۸ درصد وجود ندارد و نباید مردم را گول بزنیم.

این نامزد گفت: دولت روحانی را ول کنید،‌ آقای رئیسی که دوستش دارید چرا این کار را نکرد؟ قیمت گوشت چند؟ قیمت برنج چند؟ ماشین چند؟ چند بود و چند شد؟ ما زندگی مردم را با چالش مواجه کردیم و می گوییم نمی شود و می ایستیم. شما می توانید بایستید اما مردم نه. شما تمام آدم هایی که استخدام کردید آدم های دور و اطرافتان هستند. هر دولتی، من بیشترین اعتراض را به دولت روحانی کردم. دولت شهید رئیسی که بودید،‌ در سایه هم بودید،‌ می آمدید در آفتاب و می گفتید چه کنیم.

او ادامه داد:‌ شما یک بنگاهی را اداره کردید که می خواهید یک کشور را اداره کنید؟ رئیس جمهور به تنهایی نمی تواند تصمیم بگیرد و مقام معظم رهبری تصمیم نهایی را می گیرند. تدابیر و صحیح من باعث شد فشار تحریم ها کم شود،‌ این تدابیر شما نبود بلکه تدابیر رهبری بوده است. من مسعود پزشکیان براساس اعتقادی که دارم در چارچوب دستور حضرت علی باید عمل کرد و جمهوری اسلامی اگر می خواهد درست شود باید در چارچوب دستورات ایشان عمل کند. من جلوتر از شما سیاست های خودم را عمال کنم. در جلوی چشم مردم اعلام می کنم همین امروز از انتخابات کنار می روم اما این رشد 8 درصد را محقق کند و اگر نتوانست اعدامش کنند.

پزشکیان گفت:‌ شعار شما تئوری است و 45 سال است از این حرف ها به مردم می زنیم چرا جوابگو نیستیم؟ چرا 60 درصد مردم پای صندوق نمی آیند. دولت قوی پشتوانه قوی باید داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.