انعقاد بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه هوشمندسازی صنایع ملی بین شرکت‌های تابعه شستا

رپرتاژ آگهی: به گزارش روابط‌ عمومی رایتل، این تفاهم‌نامه با هدف تامین سامانه‌های هوشمند مدیریت انرژی و آب، پیاده‌سازی سامانه‌های پایش و مدیریت نیروگاه‌های تجدیدپذیر، پیاده‌سازی سامانه‌های مدیریت و پایش تصفیه آب، بین شرکت خدمات ارتباطی رایتل و هلدینگ‌های تابعه شستا منعقد شد. 

مدیرعامل رایتل حسین ملازاده در نشست امضای این قرارداد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه پس از یک سال به نتیجه رسیده و قدم اول برای قرار گرفتن در یک مسیر پربهره است. 

وی افزود: براساس متن توافق‌نامه، ساخت و اجرای انبارهای هوشمند، تجمع اطلاعات و ظرفیت‌ها در پلتفرمی واحد، ارتقای بنگاه‌داری، افزایش سرعت کار و اجرا در هلدینگ‌های شستا و شرکت‌های تابعه از مواردی است که در جریان این پروژه دانش‌بنیان پیگیری خواهد شد.

وی گفت: در یک سال گذشته رایتل سرعت اینترنت خود را دو برابر کرده و طبق تایید سازمان تنظیم مقررات رایتل در حال حاضر، سریع‌ترین اینترنت را در میان اپراتورهای تلفن همراه کشور دارد. طبق آمارهای سامانه نت‌سنج پلاس، سرعت اینترنت رایتل ۱۰ مگابیت بر ثانیه از همراه اول، سریع‌تر است.

3

ملازاده تاکید کرد: اپراتورها تا امروز بیشتر در لایه اول توسعه اقتصاد دیجیتال یعنی فراهم کردن زیرساخت‌ها فعالیت کرده‌اند اما در حال حاضر برای ماندگاری در حوزه فناوری نیازمند توسعه فعالیت‌ها هستند. بحث هوشمندسازی و کاربرد اینترنت و تحول دیجیتال در سایر صنایع یکی از حوزه‌هایی است که اپراتورها وارد آن شده‌اند. رایتل از این به بعد در لایه‌ سوم یعنی اینترنت پلاس حضور جدی‌تری خواهد داشت.

عارف نوروزی مدیرعامل شستا هم در این مراسم بهره‌گیری از تحول دیجیتال برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور را از اهداف این همکاری با رایتل در حوزه هوشمندسازی صنایع برشمرد و اعلام کرد: این اپراتور با ساختار منعطف و چابک خود و برخورداری از نیروهای ماهر توان انجام  ماموریت محول شده در همکاری با هلدینگ‌های تخصصی شستا را دارد و کمک بزرگی به صنعت برای افزایش بهره‌وری خواهد کرد.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با تخصیص یک درصد از سود سال جاری خود، گام‌های عملی قابل‌توجهی برای اجرای هوشمندسازی زیرساخت‌های خودش برداشته است.

نوروزی ادامه داد: استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی در بنگاه‌های اقتصادی تأثیر بسزایی در کاهش هزینه به‌صورت یکپارچه داشته و موجب افزایش کیفیت و حاشیه سود می‌شود.

وی تصریح کرد: شستا، به‌عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ چندرشته‌ای کشور، باید به کمک ظرفیت و امکان خدمات ارتباطی رایتل، فرصت هوشمندسازی و توسعه هوش مصنوعی در کشور را رسالت اپراتوری خود بداند.

 این بستر توسط سایر اپراتورها سرمایه‌گذاری نشده و یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور است.

مدیرعامل شستا تأکید کرد: امیدوارم هلدینگ‌های تخصصی شستا با احساس مسئولیت جدی در راه مهم ارتقای صنعت با رایتل مشارکت بکنند تا این مأموریت مهم در سطح ملی و در عرصه هوشمندسازی صنایع به شایستگی انجام شود.

نوروزی در ادامه با اشاره به وضعیت درآمد شستا گفت: در بسیاری از بخش‌ها بیشتر از ظرفیت اسمی در حال تولید هستیم و نتیجه این شده است که در سال گذشته به ۱۰۰ درصد افزایش درآمد، ۶۰ درصد افزایش تولید و ۱۵۰ درصد افزایش سود رسیده‌ایم. برای سال ۱۴۰۳ هم ۱۵۰ درصد افزایش سود و ۲۴۵ درصد رشد سرمایه‌گذاری را پیش‌بینی کرده‌ایم و برای آن برنامه چیده‌ایم.

2

بر اساس اظهارات مدیرعامل شستا تفاهم‌نامه هوشمندسازی صنایع در راستای ارتقای جایگاه ایران در زمینه هوش مصنوعی و سیاست‌های دولت سیزدهم با تکیه بر جهش اقتصاد رقومی و سیاست‌های مندرج بر برنامه‌ هفتم توسعه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های هوشمندسازی، هوش مصنوعی صنعتی، گسترش خدمات ارتباطی و تحول دیجیتال در هلدینگ‌های شستا و افزایش بهره‌وری و شفافیت عملکرد شرکت‌های تابعه شستا، به اجرا درآمده است و بر مبنای این تفاهم‌نامه ارائه خدمات هوشمندسازی و ارتباطی به شرکت‌های توسعه انرژی تامین، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو)، گروه مالی صبا تامین، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، سرمایه‌گذاری صدر تامین، گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین، کشت و دام و صنایع لبنی تامین، گروه صنعتی بارز، سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، شرکت سیمان فارس و خوزستان و افق تامین انرژی سبز، توسط شرکت رایتل به عنوان اپراتور سوم تلفن همراه کشور، انجام خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.