پزشکیان: فکر کنیم دور خودمان دیوار بکشیم تهاتر کنیم؟/ ما در داخل کاری کردیم که برجام نشود+‌ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز،‌ مسعود پزشکیان در مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل اصلی ما در مملکت اختلاف است، اف ای تی اف در آن دولت مخالفت می شود و در این دولت نه. ما به هر حال می خواهیم در دنیا رشد کنیم باید ارتباط بیشتری داشته باشیم. اول از همسایه ها شروع می کنیم و سپس جلو می رویم. هنر وزارت خارجه باید این باشد که قابلیت انعطاف برای گفتگو،‌ معامله و تجارت داشته باشد.

او افزود:‌ من با ریز برجام کاری ندارم،‌ در ایران ان ها که سفارت عربستان را آتش زدند و مخالف بودند، چقدر به مملکت صدمه زدند. ترامپ و نتانیاهو هم همین کار را کردند که برجام اجرا نشود. ما در داخل کاری کردیم که برجام نشود. وقتی معامله و گفت و گو می کنید یه چیزی می دهی و یک چیزی هم میگیری.

این نامزد گفت:‌ ما در ناترازی انرژی،‌ تورم، ناترازی بانک ها و ... ما الان این ها را مدیریت کنیم خیلی از مشکلات کسری را حل می کنیم اما رشد نخواهیم کرد. ما الان برای اف ای تی اف و برجام شاید روزانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه کنیم. در این وسط بسیاری کاسب تحریم هستند و تا دلشان می خواهد می خورند. عراق، ترکیه و چین پول ما را نمی دهند. این که فکر کنیم دور خودمان دیوار بکشیم تهاتر کنیم که نمی شود. 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی لارم برای کشور را که نمی توان با تهاتر جذب کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.