پزشکیان: بریم مصاحبه کنیم ببینیم پشت سر ما چه می‌گویند؟/ مهارت گفت و گو کردن مهم است+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود پزشکیان در مناظره اول دور دوم با ارائه یک نمودار بیان کرد:‌ این نقدینگی کشور ماست، پول چاپ کردیم چرا؟ اینکه ما می توانیم و می توانیم. اول باید اختلاف داخلی را حل کنیم و سپس به علم و کارشناسی اعتماد کنیم. من من کردن مملکت را به جایی را می رساند که به جایی نمی رسیم.

او افزود:‌ اگر ما نظریه کارشناسان را گوش دهیم آن وقت می توانیم تصمیم بگیریم. دلیل اینکه مملکت را به اینجا رساندیم تصمیم اشتباه است. چرا ما هر مذاکره می رویم باید علیه ما قطعنامه صادر کنند، یعنی ما نمی توانستیم در یک مذاکره آن ها را قانع کنیم؟ مهارت گفت و گو کردن مهم است. ما باید راه پیدا کنیم که ضمن حفظ عزت، مشکل مردم را حل کنیم. استاد دانشگاه ما الان 400 دلار پول می گیرد و ماشینی که به او می فروشیم 100 هزار دلار است اما 20 هزار دلار می ارزد. برای چه باید بماند؟ برای هر مشکلی در دنیا راه حل وجود دارد و هنر پیدا کردن راه حل است.

این نامزد گفت: بریم مصاحبه کنیم ببینیم پشت سر ما چه می گویند؟ چه کسی باید جواب دهد؟ چرا پول ما را پس نمی دهد. چرا عراق و چین که این همه خدمت به آن ها کردیم پول ما را پس نمی دهند؟‌ اگر می خواهیم ادامه دهیم اما زندگی را نابود می کنیم. گفت و گو آلترناتیو دارد و هر چقدر این موضوع بیشتر باشد قوی تر هستیم. هنر مدیریت و جنگیدن این است که بتوانیم قله و هدف را بگیریم. راه های مختلف برای رسیدن به هدف وجود دارد اما ما باید مصلحت، عزت و حکمت خود را ببینیم. اما لزومی ندارد برای مذاکرات کسی را بفرستیم که منافع خود را مدنظر دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.