این 3 ایستگاه مترو به شرق پایتخت اضافه می شود

اردشیر احمدزاده   با تأکید بر اینکه توسعه خطوط مترو به یکی از مطالبات به حق شهروندان تبدیل شده است، اظهار کرد: برای خدمات رسانی بهتر نیازمند تأمین به موقع واگن‌های مورد نیاز و همچنین تعمیرات اساسی یا اورهال کردن قطارها هستیم.

به گفته مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور، تأمین هزینه واگن‌های مترو و اورهال برخی قطارها به تنهایی از عهده شهرداری‌ها خارج بوده و نیاز به عزم جدی و حمایت دولت دارند تا منابع پایدار برای توسعه و احداث خطوط قطار شهری‌ها اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در پی تمهیدات صورت گرفته و خدمات رسانی بیشتر برای ساکنین شرق پایتخت، بهره‌برداری و احداث پایانه جدید شرق به زودی صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: عملیات فاز نخست پایانه جدید شرق به اتمام رسیده است و همزمان با راه‌اندازی فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران، عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق نیز آغاز خواهد شد و این پروژه شامل مسیری به طول تقریبی ۴ کیلومتر و ۲ ایستگاه است.

احمدزاده یادآور شد: همزمان با توسعه شرقی خط ۲ مترو از فرهنگسرا تا پایانه شرق این ایستگاه مترو در هفته دوم تیر ماه افتتاح خواهد شد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور، با انتقال تدریجی تعاونی‌های قدیم به پایانه جدید از تیر ماه تا اواخر شهریور ماه امسال، خدمات دهی مترو نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: این توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران در سه فاز پیش بینی شده که ان‌شاءالله شاهد افتتاحیه فاز نخست آن در هفته دوم تیر ماه بوده و فاز دوم و سوم آن نیز به مرور زمان پیگیر خواهیم بود، البته فاز دوم آن تا پایان سال و فاز سوم در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.