خبر خوش برای پایتخت نشینان/اولین قطار چینی در راه تهران

مهدی چمران در نشست خبری  امروز خود در خصوص زمان ورود واگن‌های چینی به کشور با توجه به تأیید فنی وزارت کشور گفت: در هفته جاری تیمی برای تست نهایی اولین واگن ساخته شده به چین سفر خواهند کرد و با تایید فنی این واگن اولین رام قطار حدود ۷ ماه دیگر که تقریباً در ابتدای زمستان می‌شود ساخته خواهد شد که امکان ارسال به کشور را خواهد داشت.

خبر مرتبط
خبر خوش برای تهرانی ها/ افتتاح 3 ایستگاه مترو+جزییات

به‌زودی سه ایستگاه مترو در منطقه ۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته چمران، طرف چینی برای ساخت زمان بیشتری می‌خواهد؛ اما بر اساس قراردادی که منعقد شده ۱۴ ماه فرصت داشتند که از سال گذشته این مدت زمان آغاز شده و امیدواریم به موقع بتوانند واگن‌ها را تحویل دهند.

وی در خصوص احداث تراموا در تهران نیز گفت: بی تردید خوبی مردم تهران را می‌خواهیم و این تراموا به صورت چرخ لاستیکی مثل یک اتوبوس سه کابین است و حتی در چین بدون راننده و به صورت هوشمند کار می‌کنند که فیلم‌های آن را مشاهده کردم؛ اما فعلاً در کشور ما با توجه به شرایط، بهره‌گیری از تراموا بدون راننده کمی سخت است؛ لذا با راننده خواهد بود و اگر خوب باشد و به صرفه شود می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: فعلاً برای تراموا همان مسیر تهرانپارس بهترین مسیر است که امکان حرکت اتوبوس‌های ۲ و سه کابین در آن وجود دارد.

وی در خصوص ورود اتوبوس‌های جدید به کشور نیز گفت: در مورد تعداد و زمان چیز جدی نمی‌توانم بگویم که این موضوعات به بسیاری از شرایط بستگی دارد اما قرارداد منعقد شده و امیدواریم هرچه سریعتر اتوبوس‌ها را به ما تحویل دهند بی‌تردید هنگامی که شروع به ارسال کنند پس از آن این موضوع با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.