پورمحمدی: جلوی قرارداد کرسنت را گرفتند/چرا مناظره جلیلی و زنگنه را قبول نمی‌کنید؟

مصطفی پورمحمدی در چهارمین مناظره انتخاباتی در شبکه یک سیما گفت: متاسفانه عده‌ای نقش مردم را باور ندارند و تلاش هم نمی‌کنند که مردم خوش بین شوند و حضور یابند. چرا جریان تحزب در کشور وجود ندارد که فعالیت های سیاسی در کشور شناسنامه دار شود؟ برخی افراد دوستان تحزب و رفتار سیاسی سازمان یافته را قبول ندارند.

وی خطاب به سعید جلیلی گفت: آقای جلیلی وقتی من وزیر کشور بودم و میخواستم سازمانهای مردم نهاد را سامان بدهم ایشان معاون من را خواست و گفت میخواهی انقلاب رنگی راه بیاندازی؟

وی گفت: ما قدرتمندترین طبقه متوسط تاریخ را داشتیم و برای همین دیکتاتوری در ایران ضعیف بوده است. سمن ها قوت نظام ماست و مدنیت را تضمین می کند. وقتی می خواهیم سازماندهی کنیم برخی قبول نمی‌کنند. یکی از مقولات مهم دیپلماسی، دیپلماسی اقتصادی است.  توافقات منطقه‌ای الحمدلله در دولت شهید رئیسی خوب جلو رفته است.

وی ادامه داد: من هیچ نقشی در کرسنت و sfo نداشتم و در دفتر رهبری بودم آن موقع. سال ۸۷ هم رفته بودم سازمان بازرسی. قرار بود گاز بفروشیم و پول بگیریم و امنیت منطقه‌ای را با مشارکت دو کشور تضمین کنیم. چرا جلویش را گرفتیم تا امروز؟ ۲۲ سال است! یا آقای زنگنه مجرم است که آقایان متهمش کردند (آقای جلیلی و  ..) یا دوستانی که جلوی قراردادش را گرفتند.

پورمحمدی گفت: این قرارداد میلیاردها دلار خسارت  وارد کرد؛ ۱۸ میلیارد دلار تقاضا کردند و چند میلیارد دلار تصویب شد. سه سال است که آقای زنگنه میخواهد با آقای جلیلی مناظره کند؛ چرا مناظره قبول نمی شود؟ باید تکلیف مشخص شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.