کنایه پورمحمدی به پزشکیان/نماینده کدام جریان سیاسی مشخص هستید؟

مصطفی پورمحمدی در چهارمین مناظره انتخاباتی در شبکه یک سیما گفت: سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است؛ اگر در داخل توانمند باشیم می توانیم اهدافمان را در عرصه بین المللی محقق و تثبیت کنیم. چرا در مناظرات و گفتگوها حرفی از سیاست داخلی نمی شود؟ چرا نمیخواهیم روی سیاست داخلی حرف بزنیم؟ موضوع مهم کشور امروز انتخابات است.

وی گفت: چرا هیچ حس و  حال جدیدی در جامعه نمی بینیم و مشارکت از ابتدای این رقابت‌ها تا الان حرکت اساسی نکرده است؟ این مشکل جامعه ماست. وقتی وزیر کشور شدم اوایل نامه ۸۷ نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشتم و مشکلات انتخابات را مطرح کردم؛ ایشان لطف کردند و به مجمع ارجاع دادند؛ مجمع تایید کرد و گفت از باب معضل بررسی شود.  

پورمحمدی گفت: هشت سال طول کشید تا سیاستهای کلی انتخابات نوشته شود. من به آقای هاشمی رفسنجانی اعتراض کردم که چرا اینقدر عقب می افتد؟ گفتند مصلحت نیست. سال 98 تصویب شد ولی تا الان قانون درست نشده است؛ هنوز قانون جامع انتخابات که بر اساس سیاستهای کلی باشد را ننوشته‌ایم.
 
وی گفت: بسیاری از گرفتاری های سال 88 بخاطر درست نبودن سیاست های انتخاباتی مان بود. الان تعدادی از آقایان مثل جهانگیری و لاریجانی و دکتر حسینی نماینده تایید نشدند. چه تفاوتی بین ما و آنهاست که آنها نیستند و ما تایید شدیم؟ مشکل را از ساختار و برخی قوانین می بینم.

پورمحمدی ادامه داد: قوانین انتخاباتی در دنیا جزو قانون اساسی و غیرقابل تغییر است. الان دوستان بگویند نماینده کدام جریان سیاسی مشخص هستند؟  خودمانیم فقط! حتی این آقای پزشکیان!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.