جلیلی: کسی نتیجه انتخابات را نمی‌داند/ مردم تعیین کننده هستند

کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه امروز اگر قدرتی برای ما ایجاد شده این است که هم جمهور پای کار آمده، گفت: این افتخار نظام است که الآن سه چهار روز تا انتخابات باقی مانده و هنوز کسی نتیجه انتخابات را نمی‌داند؛ این یعنی مردم تعیین کننده هستند و همه منتظر هستند تا ببینند مردم به چه کسی رأی می‌دهند و چه انتخابی می‌کنند.

سعید جلیلی در خصوص بزرگترین میراث امام خمینی(س)، به خبرنگار جماران گفت: بزرگترین میراث امام، «جمهوری اسلامی» بود؛ امام فرمود «جمهوری اسلامی»، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر. یعنی با این ابداع حضرت امام، اسلام با جمهوریت ابداع شد؛ و این جمهوریت بود که اسلام را حفظ کرد.

خبر مرتبط
مسعود پزشکیان از سعید جلیلی سبقت گرفت/ قالیباف سوم شد/ نتیجه جدیدترین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳+‌ نمودار

داده‌های سه موج اخیر نظرسنجی‌های انتخاباتی ایسپا، نشان می‌دهد بر خلاف میزان مشارکت، آراء احتمالی سه نامزد پر طرفدار انتخابات ریاست‌جمهوری در جدیدترین نظرسنجی ایسپا در ۲ و ۳ تیر ماه، نسبت به موج‌های قبلی، با تغییر همراه بوده است.

کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری تأکید کرد: امروز اگر قدرتی برای ما ایجاد شده این است که هم جمهور پای کار آمده و دارند آرمان‌های امام و مبانی و اصول نظام را دنبال می‌کنند. این افتخار نظام است که الآن سه چهار روز تا انتخابات باقی مانده و هنوز کسی نتیجه انتخابات را نمی‌داند؛ این یعنی مردم تعیین کننده هستند و همه منتظر هستند تا ببینند مردم به چه کسی رأی می‌دهند و چه انتخابی می‌کنند و این بسیار ارزشمند و یادگار بزرگ امام است.

کسی که رئیس جمهور می‌شود، رئیس همه جمهور است

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص استفاده از سلیقه‌های مختلف در صورت پیروزی در انتخابات، اظهار داشت: کسی که رئیس جمهور می‌شود، رئیس همه جمهور است؛ یعنی در حقیقت خادم همه جمهور است و باید برای همه کشور نگاه کند. باید ملتزم باشد وعده‌ها و برنامه‌هایی که به مردم داده را انجام بدهد؛ چون مردم بر این اساس به او رأی داده‌اند. اما در اجرای این برنامه‌ها باید ببیند چه کسی شایستگی‌های بیشتری دارد و این نگاه باید عام باشد و فقط نگاه به یک افراد خاص و اطرافیان خودش نباشد. این یک درس بسیار مهم است.

خبر مرتبط
اظهارات نماینده تندروی مجلس سوژه شد/ اگر برجام دست جلیلی بود...

نماینده مجلس شورای اسلامی با تشریح مفاد برجام، تصریح کرد: چه آدم‌های ساده‌ای این برجام را پذیرفتند، جلیلی باید وارد مذاکره می‌شد تا منافع ملت را تامین کند. ملت ایران از برجام هیچ منفعتی نبردند. ملت ایران سرش کلاه رفت.

جلیلی تصریح کرد: ما در شعار انتخاباتی هم بیان کرده‌ایم که ثمره «یک جهان فرصت»، باید «یک ایران جهش» باشد. این چگونه انجام می‌شود؟ وقتی که تک تک مردم ایران بتوانند یک نقش پر شکوه ایفا کنند. رئیس جمهور باید این بستر را برای همه فراهم کند که در حد توانمندی‌ها و استعدادهایشان این نقش را ایفا کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.