اظهارات نماینده تندروی مجلس سوژه شد/ اگر برجام دست جلیلی بود...

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس در جمع مردم ابهر، اظهار کرد: اسلام فقط نماز و روزه نیست، اولین شرط مسلمان بودن مبارزه با آمریکاست. رکوع و سجده بعد از مبارزه با دشمن ذکر شده است. ظهر عاشورا مگر اصحاب عمر سعد نماز نخواندند؟ اسلام فقط این نیست؛ اولین شرط مسلمان بودن مبارزه با کفار است.

وی بیان کرد: مومنان کفار را نباید ولی خویش قرار دهند؛ همه ادیان آمده‌اند که با کدخداها بجنگندند و دین فقط برای خداست. جنگ در راه خدا یعنی جنگ در راه مستضعفان، یعنی هر جا ظلمی روی کره زمین است، مسلمان باید آنجا حضور داشته باشد، برای دفاع از حق مستضعفان. هر جا ظلمی در عالم است اگر مسلمانیم باید حضور داشته باشیم.

نبویان ادامه داد: اسلامی که انقلاب اسلامی ایران مطرح کرد یعنی مبارزه با مستکبران جهان، حالا سوال این است که آیا آمریکا چنین تفکری را می‌پذیرد؟ قطعاً نه. عوامل اقتدار و پارامترهای قدرت یک کشور را باید بدانیم و در این مسیر باید بسیار آگاهانه رفتار کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران ارائه تئوری جدیدی به دنیا معرفی کرد و آن این است که ایمان به خدای متعال و استقامت باید سرلوحه امور قرار گیرد. الان این تئوری را جهادگران حماس پیاده کرده و بعد از گذشتن ماه‌ها هنوز رژیم اشغالگر نتوانسته است با همه توان، حماس را از بین ببرند. مشکل بعضی این است که ایمان ندارند و باور نمی‌کنند که خداوند قوی‌ترین است. شهید رئیسی جزو مسئولانی بود که ایمان به خداوند داشت و بدون ترس، از داخل خاک ایران موشک‌ها را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید با دقت موارد را بررسی کنیم تا متوجه شویم چه اتفاقاتی رخ داده است، افزود: برای بیماران سرطانی، اورانیوم ۲۰ درصد تولید کردند، ولی عده‌ای رفتند با آمریکا مذاکره کردند و عنوان شد باید این را نابود کنیم. پس بیماران سرطانی چه کار باید می‌کردند؟ باید کاری کنیم که دشمنان طمع به ایران نداشته باشند، یکی راکتور اراک بود که در زمان فردی این کارخانه تعطیل شد. ثمره این کارخانه به ما پلوتونیوم می‌داد، ولی آن را تعطیل کردند. نباید به این دوران برگردیم.

او ادامه داد: در نظارت‌ها هیچ‌ جای دنیا چنین روندی را نپذیرفتند، ولی از ما تعهد گرفتند که هم آژانس و هم شورای حکام نظارت کنند؛ این چگونه نظارتی است؟ چرا باید چنین روندی را می‌پذیرفتیم. مشکل ما خود برجام است ما دعوایی با کسی نداریم.

وی با تشریح مفاد برجام، تصریح کرد: چه آدم‌های ساده‌ای این برجام را پذیرفتند، جلیلی باید وارد مذاکره می‌شد تا منافع ملت را تامین کند. ملت ایران از برجام هیچ منفعتی نبردند. ملت ایران سرش کلاه رفت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نقدینگی افسار گسیخته، قطعی برق، توهین به مردم، فحش به منتقدان وضعیت چند ساله قبل از شهید رئیسی بود.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.