سفر سعید جلیلی به خوزستان/  حقوق کارگر به جیب خودش برود، نه واسطه‌ها

سعید جلیلی شنبه شب در جریان دیدار با مردم خوزستان در مصلای امام خمینی(ره) اهواز بیان کرد: خوشحالم که در شب عید غدیر در جمع مردم خوزستان که پر از خاطره است حاضر شدم. وی اظهار کرد: خوزستان یک استان ممتاز از نظرهای مختلف است و ظرفیت های زیاد تاریخی و فرهنگی چون دانشگاه جندی شاپور دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: از هر شهر، روستا و هر نقطه خوزستان یادگاری به سمت خدا پر کشیده و علمای بزرگ خوزستان در طول تاریخ منشا ترویج مکتب اهل بیت (ع) بودند. جلیلی با اشاره به اهمیت معنوی خوزستان گفت: برخی عملیات‌های دفاع مقدس ممکن است فقط یک عملیات نظامی باشد ولی هر کدام از آنها یک گنجینه با ارزش برای ملت ایران است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ظرفیت های بی بدیل خوزستان در حوزه نفت، گاز، کشاورزی، صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: امروز در مسیر انتخاباتی بزرگ هستیم.

جلیلی با اشاره به روند ۱۰ سال گذشته کشور اشاره کرد و گفت: برخی افراد طی این سالها از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی استفاده کردند و برای هشت سال با چند توافق با دشمنان، امتیازات و امکانات کشور و حقوق ملت را دادند تا در ازای آن چیزی به دست بیاورند ولی وقتی همه این موارد انجام شد طرف مقابل نه تنها به آنها امتیازی نداد بلکه حقوق اولیه مردم ایران را نیز نادیده گرفت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: می‌خواستند هم سانتریفیوژ و هم اقتصاد را به دست آورند ولی هر ۲ را از دست دادند، ۷۰۰ تحریم را به ۱۵۰۰ رساندند و هیچ نتیجه ای کسب نکردند.

وی بیان کرد: بسیاری از سرمایه‌های کشور به جای اینکه قدر دانسته شود و رشد حاصل شود در گوشه گوشه کشور چون هپکو اراک و هفت تپه خوزستان اتفاقات ناگواری پیش آمد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: خوزستان با وجود نفت، گاز و ظرفیت‌های بزرگی که دارد باید جهش کند، منابعش افزایش یابد و اشتغالزایی شود ولی افرادی در هشت سال فعالیت خود با رفتاری نامناسب افرادی که مشغول به کار بودند را نیز بیکار کردند در صورتی که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کرد. جلیلی خاطرنشان کرد: در انتخاب هستیم یا باید مردم را به ناامیدی و نمی‌شود سوق داد یا با انتخاب آگاهانه از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

وی ادامه داد: در دوره هشت ساله فعالیتشان نفت را هم نتوانستند بفروشند در حالی که با فروش هر بشکه می توان هزاران شغل ایجاد کرد و درآمدزایی زیادی ایجاد کرد؛ رشد اقتصادی کشور در هشت سالی که کشور را اداره می کردند صفر و برخی مواقع زیر صفر شد.

او اظهار کرد: اکنون این افراد طلبکار هستند و می‌خواهند دوباره کشور را اداره کنند در حالی که خودشان اذعان کردند رشد کشور در دوره فعالیتشان منفی بوده است. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم در سال ۱۴۰۰ و با انتخاب آیت رئیسی ریل و مسیر را عوض کردند، آیت الله رئیسی جهان را در چند کشور خلاصه نکرد و گفت نباید سرنوشت، رفاه و اقتصاد کشور را به مواضع چند کشور گره زد که بیشترین دشمنی را با ایران دارند.

جلیلی در مصلای اهواز ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی چرخ اقتصاد کشور به حرکت درآمد و روابط با کشورهای مختلف بهبود یافت ولی اکنون نگاه خودتحقیرانه و خود ذلیلانه دوباره ادعا می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز کشورمان فرصت‌های بی نظیر تمدنی، تاریخی، کشاورزی و صنعتی دارد؛ این کشور امروز یک جهان فرصت دارد که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد. وی تصریح کرد: ملت ما در چند سال آینده نباید دغدغه گرانی را داشته باشند بلکه باید علاوه بر حل مشکل مسکن و گرانی جهش یاید.

جلیلی به حضور چندین باره در خوزستان و بازدید از ظرفیت های مختلف این استان اشاره کرد و گفت: اگر ۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آماده شود، مردم طعم شیرین اشتغال را خواهند چشید و مردم خوزستان به ثروتی می رسند که همه کشور به آن افتخار خواهد کرد.

وی به فعالیت ۱۸ ماهه کارگروه کشاورزی در مناطق مختلف خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان می‌تواند سکوی جهش کشاورزی باشد و این سکوی جهش فقط تولید نیست بلکه می تواند صنایع کشاوزی در خوزستان شکل بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر از نفت گاز و پتروشیمی صحبت می کنیم به دلیل این است که خداوند یک جهان فرصت در اختیار ما قرار داده که ثمره آن باید این باشد که خوزستان نه تنها بیکار نداشته باشد بلکه بیشترین اشتغالزایی را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر صنایع نفتی، پتروشیمی و صنایع دستی را فعال کنیم نه تنها هر بشکه نفت با ۱۴۰ دلار به فروش می‌رسد بلکه هزاران اشتغال ایجاد می‌شود.

جلیلی اظهار کرد: امروز معیشت و ضعف هایی نیز وجود دارد که نباید با ضعف آن‌ها را برطرف کرد بلکه باید ضعف‌های خوزستان با وجود جوانان تحصیلکرده خوزستان برطرف شود.

وی دانشگاه اهواز را یک ظرفیت بزرگ دانست و گفت: باید ماموریت برای این دانشگاه تعریف شود و صدها جوان را به کار گیرد و درآمدزایی داشته باشد؛ ضعف‌هایی که امروز دیده می شود قابل پذیرش نیست.

جلیلی بیان کرد: آنچه امروز در آبادان و خرمشهر وجود دارد با شکل مطلوب فاصله فراوانی دارد که باید از آن عبور کرد؛ نمی شود سالها از جنگ تحمیلی بگذرد و مردم دردهای زیادی بکشند و هنوز مشکل داشته باشند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش در مصلای اهواز گفت: امروز در آستانه انتخاب هستیم که بگوییم در چهار سال آینده چگونه می‌خواهیم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان چهار سال بگوییم نمی شود، غر زد و دوباره بخواهند روی کار بیایند؛ باید جهشی در شان ملت ایران و مردم خوزستان ایجاد کرد.

جلیلی گفت: ضعف‌ها و مشکلات خوزستان از جمله مشکلات هفت تپه و واسطه پیمانکاران را دیده ایم؛ بخشی از حقوق کارگران نباید به جیب واسطه و پیمانکار برود باید تصمیم جدی گرفته شود و حقوق کارگر به جیب خودشان برود نه واسطه‌ها.

این نامزد انتخابات خاطرنشان کرد: مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس امتحان خود را به بهترین نحو پس دادند و بیشترین دفاع را از انقلاب کردند اکنون نیز غیرت، حمیت و حماسه ملت ایران می‌تواند امید و آینده کشور را تضمین کند.

وی تاکید کرد: باید در عرصه اقتصاد برای هر ایرانی زمینه یک حضور پرشکوه تعریف شود؛ مردم و اقشار مختلف در جریان‌های مختلف پیشگام بودند و امیدواریم با انتخاب درست گامی در مرحله ای از جهش بگذارند تا مردم طعم برنامه‌های اقتصادی را در سر سفره‌های خود احساس کنند.

" صلی علی محمد یاور رهبر آمد"، "صلی علی محمد یاور مظلوم آمد "، " صلی علی محمد بوی رییسی آمد"، "خوزستان یک کلام جلیلی والسلام"، " جلیلی قهرمان خوش آمدی به اهواز " از جمله شعارهای مردم خوزستان در استقبال از سعید جلیلی بود.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی موفق به اخذ تأیید صلاحیت از شورای نگهبان شده و در انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر خواهند بود.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی روز هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.