واکنش حماس به آتش زدن سالن انتظار گذرگاه رفح توسط اسرائیل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که اقدام ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به آتش زدن ساختمان‌ها و سالن انتظار گذرگاه زمینی رفح و خارج کردن آن از خدمت، اقدامی جنایتارانه و وحشیانه است که در چارچوب نسل‌کشی بی‌وقفه علیه ملت فلسطین در نوار غزه انجام می‌گیرد.

خبر مرتبط
پیام تازه هنیه: در حال رقم زدن یک حماسه تاریخی هستیم

اسماعیل هنیه گفت: ما در حال رقم زدن یک حماسه تاریخی هستیم و در این حماسه از سرزمین، هویت، مقدسات و اماکن مقدسمان دفاع می‌کنیم.

این جنبش افزود که این اقدام صهیونیست‌های نازی که یک جنایت جنگی آشکار به شمار می‌رود، مستلزم محکومیت گسترده بین‌المللی و اتخاذ تدابیر لازم جهت بازخواست و محاکمه سران رژیم اشغالگر به خاطر تخریب این مرکز غیرنظامی است که هیچ توجیهی ندارد و صرفا نشانگر اصرار هرچه بیشتر اشغالگران برای تخریب و افزایش درد و رنج‌های فلسطینیان است.

حماس تاکید کرد که دشمن اشغالگر صهیونیستی مسئول تبعات این جنایت است که موجب قطع ارتباط فلسطینیان با دنیای خارج و محروم شدن هزاران بیمار و مجروح از سفر به خارج برای درمان می‌شود.

حماس در برابر این جنایت خواستار تحرک فوری و فعال بین‌المللی برای بازگشایی گذرگاه رفح و تسهیل تردد و سفر فلسطینیان و ورود کمک‌های غذایی و امدادی فوری به این باریکه شد که در معرض جنگ گرسنگی عامدانه صهیونیست‌ها قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.