روایت مکرون از وضعیت بسیار حساس فرانسه

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور، گفت که پاریس در آستانه «لحظه‌ای بسیار حساس» قرار دارد.

خبر مرتبط
مکرون خبر داد: توافق آمریکا و فرانسه برای کاهش تنش میان لبنان و اسرائیل

به گفته رئیس جمهوری فرانسه، این کشور با آمریکا و اسرائیل در مورد کاهش تنش میان لبنان و صهیونیست‌ها به توافق رسیده است.

بلاتکلیفی سیاسی در فرانسه که از هفته گذشته و پس از انحلال مجمع ملی شروع شده، حالا به فروش یکجا و زیر قیمت اوراق بهادار و سهام بانک‌های این کشور انجامیده است. انحلال پارلمان تصمیمی بود که ماکرون پس از شکست تحقیرآمیز حزبش در انتخابات پارلمان اروپا به دست حزب راست‌افراطی «رالی ملی» تحت رهبری مارین لوپن، اتخاذ شد.

ماکرون در پایان اجلاس «جی ۷» در ایتالیا گفت: در مقطعی بسیار حساس در تاریخ کشورمان قرار داریم. پای مسائل بزرگ، جنگ‌ها و البته چالش‌های اقتصادی بی‌سابقه درمیان است.

خبر مرتبط
حمله پلیس فرانسه به مقر گروهک تروریستی منافقین

پلیس فرانسه در روز چهارشنبه عملیاتی را در دفاتر گروهک تروریستی منافقین انجام داد.

اظهارات ماکرون بازتاب هشدارهای دیروز برونو لومِر، وزیر دارایی فرانسه است که گفته بود این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ حوزه یورو، در صورت پیروزی هرکدام از احزاب راست یا چپ افراطی در انتخابات پارلمانی، در خطر بحران مالی قرار دارد. ماکرون هر دو حزب را «افراطی» خواند و مدعی شد که هر دو حزب از لحاظ سیاسی فاقد جدیت و از حیث اقتصادی فاقد واقع‌بینی هستند.

مجموعه نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهد که حزب «رالی ملی» که وعده کاهش هزینه برق و گاز و افزایش هزینه‌کرد بخش دولتی را داده است، در انتخابات پیروز خواهد شد و در موضع اداره دولت قرار می‌گیرد.

نظرسنجی که به سفارش نشریه «لو پوئن» انجام شد، نشان می‌دهد که رالی ملی در دور نخست انتخابات پارلمانی پیشتاز است و با اختلاف جزئی نسبت به ائتلافی از احزاب چپ‌گرا موسوم به «جبهه مردمی» حرکت می‌کند. براساس این نظرسنجی، رالی ملی ۲۹.۵ و جبهه ملی ۲۸.۵ درصد آراء را از آن خود خواهند کرد و حزب متبوع ماکرون نیز به ۱۸ درصد آراء دست خواهد یافت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.