دو اتهام سنگین علیه رئیس‌جمهور فرانسه

ازی‌های المپیک فرانسه از ۲۶ ژوئیه سال جاری میلادی آغاز می‌شود، اما امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور خیلی جلوتر از این تاریخ، خواسته تا همه جای پاریس زیباسازی شود و اثری از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها نباشد!

خبر مرتبط
موضع تازه مکرون درباره اعزام نیرو به اوکراین

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از مکرون تصریح کرد که چنانچه روسیه موفق به شکستن خطوط نبرد در اوکراین شود و درصورت درخواست «کی یف» وی مساله اعزام نیرو به اوکراین را که به امری مشروع بدل می کند، منتفی نمی داند و آنرا رد نمی کند.

یک کارتن‌خواب‌ در خیابان‌های فرانسه می‌گوید: «با این کار ماکرون، همه ما می‌ترسیم. آنها نمی‌خواهند ما اینجا باشیم.»

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، این مرد جوان ۲۲ ساله که می‌گوید از سودان آمده، درخواست پناهندگی خودش را به فرانسه داده اما می‌گوید تا وقتی که منتظر تایید اقامتش مانده، شانس کمی دارد که بتواند محل اقامتی برای خودش دست و پا کند.

خبر مرتبط
مکرون: ما نه با روسیه و نه با مردم روسیه در جنگ نیستیم

رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه به همتای چینی خود اطمینان داد که کشورش به دنبال جنگ با روسیه نیست.

ماکرون اعتبارش را در موفقیت در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس می‌داند و تلاش دارد این شهر را پاکسازی کرده و اثری از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها نباشد. با این حال، این اقدامات ماکرون موجب شده تا او به پاکسازی اجتماعی و پنهان‌سازی فقر در کشورش متهم شود.

این نخستین بازی‌های اروپایی از المپیک ۲۰۱۲ لندن است و رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهد این رقابت‌ها هرچه باشکوه‌تر و بهتر برگزار شود. برای همین بودجه عملیاتی این بازی‌ها بیش از چهار میلیارد پوند است و این آمار تا هشت میلیارد دلار هم ممکن است بالا برود، زمانی که هزینه ساخت ساختمان‌های جدید مانند مرکز آکواریومی پیشرفته به آن اضافه شود.

بیشتر این مبلغ توسط بخش خصوصی فرانسه تامین شده است. با وجود تلاش‌های ماکرون برای پاکسازی کارتن‌خواب‌ها، هنوز یک سری تجمعات بی‌خانمان‌ها در سراسر رود سن دیده می‌شود. در این میان، سخنگوهای وزارت کشور و پلیس فرانسه سیاست‌های مربوط به پاکسازی اجتماعی و پنهان‌سازی فقر را رد کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.