وزیر صمت: قیمت خودرو واقعی نیست/ مردم صبور باشند

عباس علی آبادی روز شب سه شنبه در جریان بازدید از واحد صنعتی پاکان بهشو واقع در شهرصنعتی خرمدشت تاکستان اظهار کرد: خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و قیمت خودرو واقعی نیست، و مردم برای ساماندهی این محصول در بازار باید صبور باشند.

ما تصمیم داریم با افزایش ظرفیت تولید خودرو نیاز جامعه را برآورده ساخته و در کنار واردات بتوانیم ناترازی‌ها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه قزوین می‌تواند به قطب تولید خودروی برقی کشور تبدیل شود، اضافه کرد:آینده کشور در گروه تولید خودروهای برقی و هوشمند است و استان قزوین می‌تواند در این رابطه موفق عمل کند.

علی آبادی تصریح کرد: یکی از کارهای خیلی مهمی که امروز در استان قزوین انجام شد، حمایت ویژه از یک شرکت تولیدی و خودروسازی بود که چندی پیش دچار حادثه آتش سوزی شده بود، برای این منظور هرچه سریع‌تر حمایت‌ها انجام شده و باید این واحد وارد مدار تولید شود.

خبر مرتبط
جزییات پیش فروش محصولات سایپا و پارس خودرو

پیش فروش سه محصول سواری شرکت‌های سایپا و پارس خودرو ویژه عید سعید قربان از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه قزوین به معنای واقعی کلمه یک استان صنعتی است، ادامه داد: قزوین باید در حوزه صادرات پیشگام باشد و بتواند نقش مهمی در برخی صنایع مثل خودرو ایفا کند.

وزیر صمت در ادامه به یکی از چالش‌های تولیدکنندگان قزوین با موضوع ناترازی برق اشاره کرد و گفت: بحث ناترازی برق فقط مختص قزوین نیست و همه کشور با آن درگیر هستند، با همه این‌ها به همه مردم قزوین توصیه می‌کنم که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

علی آبادی اضافه کرد: اینکه ما بخواهیم از مصرف برق برای رفاهیات حداقلی استفاده کنیم ولی از تولید و توان اقتصادی کشور صرف نظر کنیم اصلاً منطقی نیست، با این نکته که در مدیریت مصرف نیز باید ذخیره سازی انرژی در واحدهای کوچک مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی یادآور شد: استاندار قزوین پیشنهاد کرده که مدیریت مصرف برق به استان واگذار شود که به نظرم طرح خوبیست و در شرایط فعلی می‌تواند ما را از بیشتر چالش‌ها رهایی بخشد.

علی آبادی بیان کرد: در بین همه مشکلات و موانعی که تولید کنندگان قزوین بیان کردند موضوعی نبود که راه حل نداشته باشد و به نظر من این استان یکی از با ظرفیت‌ترین‌ها در حوزه اقتصاد و تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از شرکت هفت الماس و کلنگ زنی شهرک خورشیدی شال، افتتاح یک واحد تولیدی و تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت را نیز در برنامه های خود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.