بهادری جهرمی: هرجایی پای انسان درمیان باشد، حتماً نقطه ضعف وجود دارد

علی بهادری جهرمی شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اختتامیه رویداد «جام رسانه امید»، اظهار کرد: اگر امروز شاهدیم که تهاجم علیه استقلال، آزادی، انسان‌مداری و دین‌مداری از حوزه‌های اصلی جنگ شناختی است، خط مقدم این دفاع، اهالی رسانه هستند. باید به جایگاه و اهمیت و حساسیت آن باور داشته باشیم و هم درخور آن همه باهم دست به دست هم دهیم و حاکمیت و جامعه رسانه‌ای، یک سنگر واحد برای هجمه شبانه‌روزی دشمن داشته باشیم.

خبر مرتبط
واکنش بهادری جهرمی به تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی

سخنگوی دولت با انتشار یادداشتی به نامه تهدیدآمیز ۱۲ سناتور آمریکایی به دیوان کیفری بین‌المللی واکنش نشان داد.

وی افزود: البته متاسفانه ادبیات لازم و مناسب با همین جنگ شناختی هنوز تولید نشده است. جهادگران عرصه تبیین کجا مورد توجه بوده‌اند؟ و ابعاد این جنگ شناختی کجا دیده شده و به آن پرداخته شده است؟ کسانی که از هویت و استقلال و باورهای ملی حمایت کردند آیا مورد هجمه قرار نگرفته‌اند؟ آیا کسی آنان را به مردم معرفی کرده؟ آیا آنان الگو شده‌اند؟

سخنگوی دولت تاکید کرد: تروریسم رسانه‌ای در کنار افکار عمومی، بسیاری از مجاهدان این عرصه را هم مورد هجمه و حمله قرار می‌دهد که کمتر به آنان توجه شده است. اصلی‌ترین هدف جنگ شناختی، ایجاد سردرگمی و یأس در افکار عمومی و ایجاد فاصله میان جامعه و هدایت‌گر این جامعه است تا از درون مشکل‌آفرینی کنند.

بهادری جهرمی با بیان این‌که «به تعبیر رهبری کلید اصلی حل مشکلات، امیدآفرینی است»، یادآور شد: ما هنوز آنچنان که باید به اهمیت و راهبردی بودن نقش امید در حل مسائل و پیشرفت امور توجه نکردیم.

دبیر هیئت دولت افزود: همانطور که ناامیدی، یأس و سیاهی قفل مسائل و مشکلات است، امید و آینده‌بینی کلید حل مشکلات و مسائل است. بیانیه گام دوم شاه‌کلید حل مشکلات را مشخص کرده که همان امیدآفرینی است و باید امید را بیش از پیش در دل‌ها تقویت کنیم.

وی گفت: گام اول انقلاب موفقیت‌های کمی نداشته است، نقاط قوت و قدرت را ببینیم. ۱۲ پرتاب ماهواره در سه سال اخیر داشتیم. در زمینه زیرساخت‌های آب و برق و گاز دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم.

بهادری جهرمی اظهار کرد: در حوزه نقاط ضعف هم که هر فرد و جامعه‌ای می‌تواند داشته باشد باید به این امر توجه کنیم که هرجایی پای انسان درمیان باشد، حتماً نقطه ضعف وجود دارد. نقطه‌ ضعف را باید دید و شناخت اما نه با هر رویکردی؛ رویکرد ما باید به شناخت آسیب و یافتن درمان آن متمرکز باشد که این خود باعث ایجاد احساس حرکت و تقویت باور و روحیه حل مشکلات است که پادزهر پمپاژ ناامیدی دشمنان است.

سخنگوی دولت با تاکید بر این‌که «بعد از عملیات وعده صادق، سپاهیان دروغین دشمن همگی نقش بر آب شده‌اند»، گفت: امروز در دنیای بعد از عملیات وعده صادق به سر می‌بریم. امروز بعد از عملیات جوانان فلسطینی هم هستیم که تاثیر آن را در اروپا و آمریکا می‌بینیم و هم بعد از عملیات وعده صادق است که عمق اقتدار ما را نشان می‌دهد، متوجه باشیم که نباید اجازه دهیم دشمنان با اقدامات مغرضانه خود این تاثیرات را از تحلیل‌ها و اذهان ما کنار بزنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.