اعلام آخرین وضعیت قیمت طلا/کنترل بازار در دستان این معامله‌گران

قیمت طلا طی معاملات نیمروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) در آمریکا پایین‌تر بود. معامله‌گرانی که به فروش قراردادهای آتی کوتاه‌مدت‌تر می‌پردازند، پس از افزایش اخیر قیت فلز زرد سود کرد‌ه‌اند.

خبر مرتبط
گزارش قیمت بسته شده طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

امروز قیمت طلا پایین آمده است، قیمت سکه امامی به ۴۰,۷۰۰,۰۰۰ (چهل میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۲ درصدی داشته است.

به نوشته کیتکو، قیمت نقره نیز با کاهش اندکی مواجه شده است. با این حال، معامله‌گرانی که به روند صعودی قیمت طلا و نقره امیدوار هستند، کنترل بازار را دست دارند. از نظر ارقام، قرارداد آتی طلا برای ماه ژوئن با کاهش ۳۱ دلاری به ۲ هزار و ۳۴۳ دلار رسیده است، در حالیکه قرارداد آتی نقره برای ماه جولای تغییر بسیار اندکی داشته و به ۲۸ دلار کاهش یافته است.

شاخص‌های بازار سهام در نیمروز ۲۴ اردیبهشت، ارقام متفاوتی را نشان می‌دهند. آغاز هفته معاملاتی، نسبتا آرام است و طی امروز، گزارش قابل توجهی از اقتصاد آمریکا منتشر نشده است. با این حال، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به‌شدت در انتظار گزارش تورم آمریکا برای ماه آوریل هستند که قرار است طی روزهای آینده منتشر شود.

معالمه‌گران گاوی که معتقدند قیمت‌ها در قراردادهای آتی طلا برای ماه ژوئن افزایش خواهد یافت، از نظر تکنیکال و با توجه به الگوها و اندیکاتورها، در کوتاه‌مدت دارای مزیت هستند. هدف بعدی آن‌ها عبور از سقف مقاومتی ۲ هزار و ۴۰۰ دلار است.

از سوی دیگر، معامله‌گران خرسی قصد دارند قیمت‌ها را به کمتر از کف حمایتی ۲ هزار و ۳۰۰ دلار سوق دهند. در سطح ۲ هزار و ۳۵۰ دلار و اوج قیمت ۲ هزار و ۳۷۰ دلار امروز، مقاومت دیده می‌شود، در حالیکه کف حمایتی امروز ۲ هزار و ۳۳۷ دلار و ۲ هزار و ۳۲۵ دلار بوده است.

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت طلا طی امروز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) از ۲ هزار و ۳۳۲ دلار تا ۲ هزار و ۳۶۴ دلار نوسان داشته است. قیمت لحظه‌ای طلا به ازای هر اونس، در ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، ۲ هزار و ۳۳۶ دلار بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.