حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

آرامش در بازار دلار و سکه/ طلا عقب نشینی کرد

کدخبر: ۶۱۶۲۱۵
اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه در بازار امروز نسبت به عصر پنجشنبه گذشته ثابت بود اما قیمت طلا ریزش کرد.
آرامش در بازار دلار و سکه/ طلا عقب نشینی کرد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی روز پنجنشنبه  هفته قبل در واکنش به آخرین تصمیم فدرال رزرو مبنی بر ثبات نگه‌داشتن نرخ بهره در آمریکا آرایش صعودی به خود گرفت و رشد قابل‌توجهی را ثبت کردقیمت اونس طلا تقریباً ۶۰ دلار گران شد و تا مرز ۲۰۴۰ دلار بالا رفت. با این حال  روز جمعه خریدران از بازار طلای جهانی خارج شدند  و این فلز گران بهای جهانی وارد فاز اصلاح شد و تا ۲۰۱۳ دلار پایین آمد. البته بامداد شنبه با شروع به کار بازارهای جهانی قیمت اونس طلا در حول‌وحوش ۲۰۲۰ دلار به فروش رسید.

در بازار داخلی ایران هم  هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز قبل۲۵ هزارو ۴۰۰ تومان کاهش را ثبت کرده است.در کنار بازار طلا امروز قیمت سکه امامی هم ظهر امروز با ۲۹ میلیون و ۶۰۰هزار تومان به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل تقریبا ثابت بود. 

فارغ از بازار  طلا و سکه؛ در بازار ارز هم روند معاملات مانند روزهای گذشته کم عمق بود. فعالان بازار می گفتند تعطیلی فردا و فرارسیدن روزهای پایانی آذر و قدرت نمایی نهاد مرکزی بازار ساز موجب شده که دلار در تهران از کما خرج نشود. 

نرخ دلار ظهر امروز در تهران در حول و حوش ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش رسید. از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز از جای خود تکان نخورد و با ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد. 

خبر مرتبط
دلار به تعادل رسید/ پیش بینی قیمت دلار امروز 25 آذر

اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه شب در نیمه کانال 50 هزار تومان به فروش رسید.

با این حال در هرات، بازیگران ارزی شاهد عقب نشینی نرخ دلار بودند.قیمت دلار در بازار یاد شده از کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمد و با ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. دو روز قبل هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار هرات با ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شده بود. همچنین قیمت دلار هرات در پشت خط جمعه ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان شروع به کار کرد و با دامنه کوتاه بین ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان داد و در ۵۰ هزار و ۱۸۰ تومان به کار خود پایان داده بود. 

از طرف دیگر با وجود اینکه دلار در سمت بازار غیر رسمی کم تحرک شده، در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ دلار آرایش صعودی به خود گرفته است. قیمت دلار مبادله ای دو روز قبل با رشد ۷۷ تومانی به ۴۲ هزار و ۷۳۲ تومان رسید و در بازار امروز به مسیر رشد خود ادامه داد و تا ۴۲ هزارو ۸۶۳ تومان بالا رفت که در مقایسه با عصر پنجشنبه ۱۳۱ تومان افزایش را نشان می دهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید