دلیل اصلی ابتلا به آلزایمر+هشدار به این گروه سنی

محسن سلمان نژاد متخصص طب سالمندی درخصوص آلزایمر در سالمندی گفت: مهمترین علت ایجاد آلزایمر افزایش سن است. سن بزرگ‌ترین عامل خطر برای بیماری آلزایمر است.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد آلزایمر در سنین بالای شصت و پنج سال ایجاد می شود افزود: معمولا احتمال اینکه فردی از پدر و مادری که دچار آلزایمر بوده اند ارث بگیرد از افراد عادی بیشتر است واما به معنای این نیست که الزاما همه این افراد دچار آلزایمر شوند.

متخصص طب سالمندی تصریح کرد: عوامل محیطی و نحوه زندگی فرد در بروز آلزایمر نقش دارند. بیماری بیش فعالی جزء عوامل خطر برای بیماری آلزایمر نیست.

سلمان نژاد اظهار کرد: معمولا ما انتظار داریم بعد از سن شصت و پنج سالگی آلزایمر بروز کند اما در سنین بالای چهل سال نیز ممکن است شاهد ابتلای برخی افراد به این بیماری باشیم.

متخصص طب سالمندی مطرح کرد: بحث تغذیه مهم است اما مهمترین موضوع در بحث بیماری های اختلال شناختی تغذیه سالم است. مواد غذایی فیبر دار مانند میوه جات و سبزیجات باید بیشتر در رژیم غذایی مورد استفاده قرار بگیرند.

سلمان نژاد گفت: باید از افزایش چربی و کلسترول در بدن جلوگیری شود. کنترل چربی یکی از عواملی است که می تواند در پیشگیری از آلزایمر موثر باشد. در بیماران دیابتی کنترل قند برای پیشگیری از آلزایمر تاثیر گذار است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.