جزئیات مذاکرات بایدن و السودانی/چه پرونده‌های مهمی مورد بررسی قرار خواهد گرفت؟

یک مسؤول ارشد در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: شراکت امنیتی و دفاعی بین آمریکا و عراق بخش مهمی از مذاکرات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق طی سفرش به واشنگتن خواهد بود، اما محور این سفر نیست.

خبر مرتبط
هشدار صریح مقاومت عراق خطاب به آمریکا و اسرائیل

نیروهای مقاومت اسلامی عراق به آمریکا و اسرائیل هشدار داد و تاکید کرد که به هرگونه حماقت در عراق یا دیگر کشورهای محور مقاومت پاسخ محکمی داده می‌شود.

این مسؤول گفت: سفر السودانی بر روابط اقتصادی متمرکز خواهد بود. این در زمانی است که واشنگتن و بغداد مذاکراتی درباره پایان عملیات ائتلاف نظامی آمریکا در عراق دارند.

به نقل از خبرگزاری المعلومه، این مسؤول گفت: روابط دفاعی و امنیتی بخشی از مذاکرات السودانی در دیدارش با جو بایدن و لوید آستین، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه خواهد بود. این سفر درباره موضوع اقتصادی و مسائلی از جمله آموزش و حمایت آمریکا از توسعه و روابط ما با عراق خواهد بود.

نخست‌وزیر عراق جمعه در مقاله‌ای که برای «فارن افرز» نوشت کمیته عالی نظامی مشترک آمریکا و عراق با پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی بر اساس جدول زمانی موافقت کرده است.

محمد شیاع السودانی دیدار خود با جو بایدن در جریان سفر به واشنگتن در نیمه ماه جاری میلادی را فرصتی برای ایجاد شراکت جدید و پایدارتر میان آمریکا و عراق خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.