هشدار جدی حزب‌الله عراق به دولت/اگر به نیروهای اشغالگر مصونیت اعطا کنید آنگاه...

ابوعلی العسکری، رئیس دفتر امنیتی در گردان‌های حزب‌الله عراق عصر جمعه تاکید کرد: آنچه الحشد الشعبی در اختیار دولت و مردم قرار داد، مستلزم دفاع از آن و احترام به رهبران آن است.

خبر مرتبط
فوری / مقاومت عراق یک پایگاه هوایی اسرائیل را بمباران کرد

مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای گفت که با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین، پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

براساس گزارش شبکه المیادین، ابوعلی العسکری در بیانیه‌ای در صفحه تلگرام خود با تاکید بر اینکه «برکناری رهبران یا جایگزینی دیگران در الحشد باید با تصمیم درون سازمان الحشد الشعبی صورت گیرد»، عنوان کرد که در غیر این صورت «اشتباهی بزرگ تلقی خواهد شد».

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ایجاد تفرقه در نهاد قانونگذاری، «نباید یک شخصیت جنجالی به ریاست مجلس نمایندگان منصوب شود». وی افزود: «رئیس مجلس نمایندگان عراق باید مطابق با توافقات قبلی و هنجارهای تعیین شده انتخاب شود.»

خبر مرتبط
مقاومت عراق به فرودگاه تل‌آویو با پهپاد حمله کرد

مقاومت اسلامی عراق بامداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو را با پهپاد هدف قرار داده است.

ابوعلی العسکری به دولت، چارچوب هماهنگی و دست اندرکاران بخش پایان دادن به اشغال عراق نسبت به «اعطای مصونیت به نیروهای اشغالگر» هشدار داد و افزود در غیر این صورت «درهای جهنم باز خواهد شد».

وی گفت: نیروهای اشغالگر در زمین و آسمان رفتار خود را تغییر نداده‌اند بلکه حتی اظهارات آنها همچنان حکایت از فرار برای خریدن زمان و ماندن در کشور دارد.

ابوعلی العسکری همچنین خاطرنشان کرد: «کسانی که در زمینه جمع‌آوری اطلاعات فعالیت می‌کنند باید «ارائه اسناد و اعترافاتی را آغاز کنند که تاکید می‌کند اربیل یک لانه جاسوسی توطئه‌آمیز است که برای آسیب رساندن به امنیت عراق تلاش می‌کند و پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در عراق محسوب می‌شود.»

وی افزود: مسعود بارزانی رئیس سابق اقلیم کردستان عراق باید بفهمد که ما حاضریم او را تنبیه کنیم و او را به نقطه اول برگردانیم و بداند که کار پارستان لو رفته است.

همچنین ابوعلی العسکری تهدید کرد که «ترور شهید سردار ابوباقر الساعدی در نزدیکی منزلش و در یک منطقه مسکونی و کشته شدن فرزندان ما، هزینه‌های زیادی دارد که باید پرداخت شود».

ابوباقر الساعدی، از رهبران گردان‌های حزب‌الله عراق، معروف به «ابو باقر دیالی» در فوریه گذشته در تهاجم آمریکایی‌ها که یک خودروی غیرنظامی را در شرق بغداد، پایتخت این کشور هدف قرار داد، به شهادت رسید.

اخیراً عراق شاهد مذاکراتی است که همچنان با طرف آمریکایی در خصوص حضور ارتش و نیروهای ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق ادامه دارد.

در این رابطه مقاومت اسلامی عراق گفت: فرصت روزهای گذشته برای مردم، دوستان و طرف‌های مسؤول عراق آشکار شد که دشمن اشغالگر پستی و خیانت خود را رها نمی‌کند و فقط زبان سلاح را می‌فهمد.

مقاومت اسلامی ضمن قدردانی از مواضع مخالفان هژمونی خارجی، نسبت به عواقب اعطای مصونیت به هر قدرت خارجی به هر بهانه‌ای و هرگونه تعهد دولت یا دستگاه‌های امنیتی آن برای حفاظت از این متجاوزان قاتل هشدار داد به طوریکه اگر این اتفاق بیفتد، خیانت تاریخی به عراق و خون شهدای آن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.