فرانسه آرایش جنگی به خود به گرفت

  این نشریه آمریکایی آموزش نیروهای فرانسوی برای جنگ در اروپا را تغییری بزرگ برای ارتش این کشور ارزیابی کرد که به ادعای این رسانه چند دهه را صرف مبارزه با شورش در کشورهایی مانند مالی و افغانستان کرده است و به نقل از الکس دنیس سرهنگ فرانسوی اداره کننده مرکز آموزش رزمی سنتاک (CENRAC) در اردوگاه مایلی لو کام (Mailly le camp) در شرق فرانسه، خصومت و درگیری در اوکراین در سومین سال خود جنگ تمام عیار را به قاره (اروپا) بازگردانده است.

خبر مرتبط
برنامه جدید فرانسه برای حمایت از کی‌یف/شرکت‌های تسلیحاتی به خاک اوکراین می‌روند

وزیر دفاع فرانسه شرکت‌های فرانسوی برای تولید قطعات یدکی در خاک اوکراین با شرکت‌های اوکراینی همکاری خواهند کرد.

وی در بازدید از این اردوگاه به پولیتیکو گفت: جهان ماهیت واقعی خود را نشان داده است؛ خطرناک، بی ثبات و جایی که هر کسی در آن دوست نیست. ما خود را برای فرهنگ هوشیاری و آمادگی رزمی در یک مدت کوتاه آماده می کنیم.

به نوشته پولیتیکو، در سنتاک شرایط برای آموزش نیروها تا حد امکان مانند میدان رزم واقعی است. صدا، گرما و نور آتش توپخانه بازتولید می شود. این درحالیست که مین های جعلی در همه جا پراکنده هستند و ارتباطات رادیویی می تواند بدون هشدار قبلی قطع شود.

این اردوگاه به مساحت ۱۲۰ کیلومتر مربع در فرانسه منحصربفرد و تنها جایی است که واحدهای نظامی مختلف از پیاده نظام تا زره پوش، توپخانه و مهندسان که به طور معمول در سطح کشور پراکنده هستند، می توانند با هم تمرین کنند.

افسران فرانسوی نامی از دشمنان احتمالی نمی برند اما آموزش ها برای آماده کردن نیروها برای جنگ با دشمنانی مانند روسیه طراحی شده اند.

فرماندهان سنتکاک اعلام داشتند درس مهمی که از جنگ اوکراین گرفتیم جلوگیری از حملات مستقیمی است که منجر به تلفات زیادی می شود و از عقب نشینی دشمن جلوگیری می کند. در مقابل نیروهای پیاده نظام، زره پوش، مهندسان و توپخانه که با فناوری های جدیدی همچون هواپیماهای بدون سرنشین اطلاعات را به نیروها ارسال می کنند، باید ترکیب شوند و عملیات مشترک و یکپارچه ای داشته باشند. جنگ در اوکراین اهمیت نبرد تسلیحاتی ترکیبی را تقویت کرد.

بر اساس این گزارش، کارآموزان در جنگ الکترونیک شرکت و با چالش‌های لجستیک و تهدیدات شیمیایی مقابله می‌کنند و باید تصمیم‌های پرمخاطره‌ای را در شرایط محرومیت از خواب اتخاذ کنند. سربازان همچنین یاد می‌گیرند که به جای رایانه و تلفن با نقشه‌ها کار کنند و برای موقعیت‌هایی در میدان جنگ که شبکه‌ها توسط دشمنانشان مسدود می‌شود، آماده شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.