مسرور بارزانی آمریکا را بدون دیدار با بایدن ترک می‌کند؟

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن خبر داده بارزانی در هفته جاری برای یک سری دیدارهای سطح بالا با مقامات آمریکایی به واشنگتن رفته است. دیدار او با بایدن یا هریس نشان‌دهنده حمایت ایالات‌متحده از کردستان عراق بود، زیرا آن‌ها با بحران مالی ناشی از تصمیم بغداد برای کاهش درآمدهای نفتی‌شان مواجه هستند.

منابعی که با واشنگتن فری بیکن صحبت کردند، از جمله مقامات سابق ایالات متحده ابراز نگرانی کردند که نه بایدن و نه هریس زمانی را برای دیدار با مسرور بارزانی اختصاص ندهند.

یکی از مقامات سابق آمریکایی گفت موضع کاخ سفید در مورد نشست بارزانی به منزله‌ «مماشات با ایران» است.

خبر مرتبط
بیمارستان به بایدن خوش گذشت/ رئیس جمهور آمریکا: پزشکان فکر می‌کنند خیلی جوان هستم!

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که دیروز با حضور در بیمارستان نظامی والتر رید نیروی زمینی ارتش این کشور تحت معاینه قرار گرفت، در واکنش به نتیجه این معاینه گفت که پزشکان فکر می‌کنند که او «خیلی جوان است»!

این مقام سابق آمریکایی با اشاره به روابط نزدیک دولت عراق با ایران و اینکه بغداد همواره از معافیت تحریمی واشنگتن در رابطه با تامین انرژی از ایران بهره برده است، مدعی شد خودداری رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش از دیدار با نخست‌وزیر کردستان عراق، مماشات کاخ سفید با ایرانی‌هاست.

بارزانی در جریان سفر خود با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار داشته است و انتظار می‌رود نشستی نیز با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.