کاخ سفید: طالبان را نسبت به تعهداتش پایبند نگه می‌داریم

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به توافقنامه دوحه تاکید کرد حکومت طالبان را نسبت به تعهداتش پایبند نگه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد توافقنامه دوحه بین آمریکا و طالبان در سال ۲۰۲۰ به امضا رسید و دولت پیشین واشنگتن متعهد شد که نیروهای خود را بدون هیچ مسیر روشن و طرحی برای برنامه‌های آینده، خارج کند.

توافقنامه دوحه در 29 فوریه 2020  میلادی در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به امضا رسید.

خبر مرتبط
وضعیت بایدن از زبان کاخ سفید

«کوین اوکانر» پزشک کاخ سفید در یادداشتی نوشت: آقای بایدن یک پیرمرد ۸۱ ساله سالم، فعال و قوی است که با موفقیت می‌تواند وظایف ریاست‌جمهوری را ادامه دهد. او هم‌چنین می‌تواند تمامی مسئولیت‌هایش را بدون نیاز به معافیت یا مساعدت به طور کامل انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت طالبان به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی در ادامه تاکید کرد آمریکا تلاش می‌کند تا طالبان را به تعهداتش پایبند نگه دارد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز پیش از این در سفرش به انگلیس گفته بود واشنگتن تلاش می‌کند از پایبندی طالبان به تعهدات توافقنامه دوحه مطمئن شود تا افغانستان بار دیگر به لانه تروریسم تبدیل نشود.

خبر مرتبط
کانادا دست رد به سینه طالبان زد

«جیسون گونگ» سخنگوی وزارت خارجه کانادا اظهار داشت دولت این کشور تلاش طالبان برای کنترل سفارت و کنسولگری افغانستان در کانادا را رد کرده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت افغانستان نیز بارها تاکید کرده است آمریکا با عدم رفع تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط با افغانستان، توافقنامه دوحه را نقض کرده است.

وی خاطرنشان کرده بود عدم تمدید معافیت سران افغانستان از محدودیت‌ها برای سفر نیز آنها را با مشکلاتی روبرو ساخته است و واشنگتن باید تحریم‌ها علیه حکومت افغانستان را رفع کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.