شرکت در انتخابات برای حراست از امنیت و اقتدار کشور ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: پایه دینداری، برطرف کردن چالش‌های جامعه بوده و این موضوع در گرو حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم در این دوره نیز مانند همه انتخابات گذشته با حضور پرشکوه به پای صندوق‌های رأی بیایند و تکلیف خود را ادا کنند، همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند شرکت در انتخابات حق و تکلیف است.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات حق مردم است، تصریح کرد: از آن جا که مردم در تصمیم‌گیری های مهم کشور سهیم هستند، حضور نیافتن در انتخابات می‎‌تواند مشکلات را اضافه کند.

خبر مرتبط
امام جمعه مشهد: مردم حضور در انتخابات را واجب شرعی تلقی کنند

امام‌جمعه موقت مشهد گفت:باید توجه داشت مشارکت کم واجدان شرایط می‌تواند خسارت زیادی به کشور وارد کند لذا واجدان شرایط، حضور حداکثری در انتخابات را یک واجب شرعی تلقی کنند و به آن توجه کافی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه اصفهان اضافه کرد: انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است و مردم با حضور پُر رنگ و پر شور خود در این عرصه سیاسی مهم، دشمن را همچون همیشه ناکام خواهند گذاشت.

حجت‌الاسلام محمودی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به فرازهایی از دعای امام زمان(عج) گفت: حضرت ولی عصر(عج) در این دعا از خداوند می‌خواهند به مسوولان و زمامداران اسلامی، عدالت، شفقت و مهربانی در کارها عنایت کند.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) نیز خطاب به مدیران حکومت اسلامی تاکید می‌کردند یک ساعت اجرای عدالت برابر با ۷۰ سال عبادت است و در روایات آمده عدالت شیرین‌تر از عسل و بویی خوشتر از مشک دارد.

امام‌ جمعه موقت اصفهان همچنین گفت: میلاد مسعود حضرت ولی عصر(عج) به‌عنوان روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده است و بدون تردید این افراد زمینه ساز حکومت عدل جهانی هستند که بدون چشم‌داشت امنیت را برای جامعه به ارمغان می‌آورند.

وی تاکید کرد: مبارزه با انواع خرابکاری‌ها، تروریسم و فسادهای اقتصادی و صیانت از اقوام مذهبی از مهمترین خدمات سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: استان اصفهان صنایع و مراکز اقتصادی متعددی دارد و همواره مورد طمع دشمنان است اما با همت سربازان گمنام امام زمان(عج) امروز در تأمین امنیت این مراکز مهم، دست برتر را داریم.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ادامه داد: دستاوردهای نظام اسلامی متعدد است و بر اساس آمار و اطلاعات، ایران امروز جزو امن‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و قطب پزشکی خاورمیانه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.