روایت سازمان ملل از جنایت وحشتناک اسرائیل علیه غزه

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه در این گزارش آورده است: ارتش اسرائیل بین ۱ ژانویه تا ۱۲ فوریه ۲۰۲۴ اجازه ورود ۵۱ درصد از کلیه کمک‌های بشردوستانه برنامه‌ریزی شده برای شمال غزه و ۲۵ درصد از کلیه کمک‌های برنامه‌ریزی شده برای جنوب غزه را به این منطقه نداده است.

خبر مرتبط
اسماعیل هینه تکلیف توافق با اسرائیل را روشن کرد/ انجام این سه شرط الزامی است

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، امروز پنجشنبه طی سخنانی تأکید کرد که «هر توافقی باید تضمین کننده آتش‌بس، خروج اشغالگران از نوار غزه و تکمیل روند مبادله اسرا باشد».

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

خبر مرتبط
رسوایی تازه اسرائیل/ ممنوعیت حضور در این نشست بین‌المللی

یک منبع دیپلماتیک آفریقایی شامگاه چهارشنبه به شبکه خبری الجزیره گفت: اتحادیه آفریقا در آستانه آغاز اجلاس سران در آدیس آبابا مانع از حضور هیأتی صهیونیستی برای ارائه دیدگاه خود در مورد جنگ در غزه شد.

طی این مدت حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه صورت‌گرفته و بیش از ۲۷ هزار شهید و ۶۶ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.