تقدیر وزیر خارجه ایران از دبیرکل سازمان ملل/در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و هنیه چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان در این گفت و گو، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را در جریان آخرین اقدامات و تحرکات دیپلماتیک کشورهای اسلامی و عربی و جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات جنگی اسرائیل و توقف کشتار بیرحمانه شهروندان در غزه و نیز کرانه غربی قرار داد.

رایزنی تلفنی امیر عبداللهیان با زیاد نخاله

وی  از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد در مکاتبه با شورای امنیت براساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد تقدیر و آن را اقدامی کم سابقه و ارزشمند در جهت استقرار صلح و امنیت در جهان توصیف کرد .

هشدار جدی امیرعبداللهیان درباره پیامدهای عدم توجه به درخواست گوترش از شورای امنیت

امیرعبداللهیان یکی از محورهای مهم مذاکرات ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بحران غزه عنوان کرد و گفت: گفت‌وگوهای مهمی میان رؤسای جمهور ایران و روسیه در موضوع فلسطین انجام شده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از مواضع شناخته شده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و تلاشهای دیپلماتیک گسترده جمهوری در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل را تشریح کرد.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: به یاری خدا مقاومت تا توقف جنایات صهیونیست ها و رفع کامل اشغال فلسطین ادامه خواهد یافت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.