حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در اردن/ 28 نظامی کشته و زخمی شدند

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» کشته شدن سه آمریکایی در منطقه «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه تشدید تنش در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

خبر مرتبط
حمله موشکی حزب الله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که مرکز تجمع نظامیان اسرائیل در برکه ریشا با موشک هدف قرار گرفته است.

تاکنون بیش از ۱۵۸ حمله به نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در عراق و سوریه صورت گرفته است.

سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

ارتش  آمریکا در روزهای گذشته نیز به طور ضمنی مرگ دو نظامی خود را در آبهای سومالی تایید کرد.  سنتکام اعلام کرد که  ۲ تفنگدار دریایی ناپدید شده در جریان عملیات در سواحل سومالی به عنوان کشته شده طبقه بندی شده‌اند.

 فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا هفته گذشته در ۲۳ دی ماه در بیانیه‌ای از مفقود شدن دو ملوان نیروی دریایی  طبق اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا عملیات جستجو و نجات برای این دو ملوان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان است. با این‌حال جزئیات بیشتر از جمله در خصوص کشتی که این دو عضو نیروی دریایی آمریکا سوار بر آن بوده‌ و یا حتی نام این ملوان‌ها تاکنون منتشر نشده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.