نکته کلیدی نماینده بهشهر درباره علت نوسان قیمت دلار / قیمت ارز بزودی کاهش پیدا می کند؟

 

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نوسان قیمت ارز در بازار هیچ توجیه اقتصادی ندارد و با فضاسازی‌های روانی عده‌ای سودجو در بازار اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این فضاسازی‌ها هیچ دلیل و توجیه اقتصادی ندارد و لازم است تا مردم آگاه  باشند و فریب سودجویان در بازار ارز را نخورند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه یک سال گذشته نشان داده که بازار ارز به ثبات نسبی رسیده و دیگر خبری از تلاطم‌های گذشته نیست بنابراین نوسانات کوتاه مدت ناشی از تنش های منطقه به زودی فروکش خواهد کرد.

خبر مرتبط
کلاهبرداری ۱۸۰ میلیاردی از شهروندان با ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: تعدادی کلاهبردار در قالب یک شرکت صوری با تبلیغات گسترده، اقدام به کلاهبرداری ۱۸۰ میلیارد ریالی از شهروندان کردند.

شریعتی با اشاره به مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز، خاطرنشان کرد: اگر هم بعضاً در این یک سال به دلایل سیاسی و امنیتی تغییر قیمتی در بازار ارز اتفاق افتاده بعد از چند روز شرایط به حالت عادی بازگشته و افزایش قیمت ارز به شکل سابق دیگر در بازار ارز اتفاق نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: اینکه به بهانه حادثه کرمان و جنگ در یمن و درگیری با پاکستان، عده‌ای سودجو اقدام به افزایش قیمت ارز و فضاسازی‌های روانی در بازار و فضای مجازی می‌کنند اولاً دلیل اقتصادی ندارد و دوم اینکه زودگذر و کوتاه مدت است؛ بنابراین مردم باید با هوشیاری در این رابطه رفتار کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم اظهار کرد: با توجه به ثبات نسبی در بازار ارز مردم باید بدانند که این بازار دیگر جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست و اگر افزایش قیمتی هم اتفاق می‌افتد، با استناد به تجارب اخیر و به دلیل پُربودن دست بانک مرکزی و دولت از ارزهای حاصل از فروش نفت و منابع آزادسازی شده، بعداز مدت کوتاهی ثبات و آرامش مجددا به بازار ارز بازمی‌گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.