با مصرف این 8 روغن سلامت قلب تان را تضمین کنید

در این مطلب به تعدادی از روغن‌های خوراکی سالم برای قلب پرداخته‌ایم که می‌توان با جایگزینی آن‌ها با روغن‌های دارای چربی ترانس از وقوع عوارض قلبی تا حد زیادی پیشگیری کرد.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان و دارای خاصیت ضد التهابی است. این روغن همچنین دارای ویژگی‌های ضد لخته شدن خون است که آن را به انتخابی عالی برای کاهش خطر بروز عوارض قلبی تبدیل کرده است.

روغن آووکادو

روغن آوودکادو از بافت (گوشت و نه هسته) این میوه استخراج می‌شود. این روغن دارای نقطه دود پائین‌تری است که آن را برای تکنیک‌های آشپزی روی شعله کم مناسب می‌سازد. روغن آووکادو همچنین کلسترول بد را کاهش می‌دهد و از سلامت قلب حمایت می‌کند.

خبر مرتبط
لیست غذاهایی که قلب را ویران می کنند

رژیم غذایی سرشار از چربی، مواد قندی، نمک و کلسترول بالا در کنار بی‌تحرکی، استرس کنترل‌نشده و عصبانیت، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

این روغن همچنین حاوی ویتامین E است و از پیری و آسیب به سلول‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

روغن آفتاب گردان

روغن آفتاب گردان دارای نقطه دود بالا و چربی‌های تکثیر نشده است که برای سلامت قلب بسیار مفید تشخیص داده شده است. این روغنی است که دستکاری ژنتیکی نشده و برای سرخ کردن گوشت و سبریجات مناسب است.

روغن کانولا

روغن کانولا دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که به حفظ سطوح کلسترول کمک می‌کند و برای سلامت قلب مفید است. این روغن همچنین تعادل را بین چربی‌های دارای حلقه‌های اشباع نشده و چربی‌های تکثیر شده حفظ می‌کند و طعمی خنثی دارد.

روغن گردو

روغن گردو بهترین روغن خوراکی است؛ این روغن فشار خون را پائین می‌آورد و از بدن در برابر عوارض قلبی، دیابت و سرطان محافظت می‌کند. این روغن غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع است، التهاب را کاهش می‌دهد و برای سلامت قلب مفید است.

روغن دانه کتان

روغن دانه کتان دارای امگا ۳ است و به کاهش التهاب و جریان بهتر خون کمک می‌کند. این روغن باعث پیشگیری از لخته شدن خون و همچنین سکته و عوارض قلبی می‌شود. این روغن که حاوی حداکثر مقدار فیبر است برای سلامت قلب مفید تشخیص داده شده است.

روغن کنجد

روغن کنجد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶، امگا ۹ و امگا ۳ است. این روغن مغذی حاوی ترکیبات مفیدی است که به سلامت قلب کمک می‌کند. روغن کنجد غنی از اسید اولئیک، ویتامین E و ب کمپلکس، کلسیم و فسفر است (اسید اولئیک در دسته بندی اسیدهای چرب طبیعی قرار می‌گیرد و نوعی اسید امگا 9 است. این اسید چرب به میزان بالا در روغن‌های پخت و پز، گوشت‌ها (گوشت گاو و مرغ)، پنیر، مغرهای آجیلی، تخمه آفتابگردان، تخم مرغ، ماکارونی، شیر، زیتون و آووکادو یافت می‌شود ).

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور حاوی سطوح بالای ویتامین E است که دارای ویژگی‌های آنتی اکسیدانی است و زمانی که با روغن‌های اشباع شده و دارای ترانس بالا جایگزین می‌شود می‌تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد. این روغن همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.