راز پیر نشدن فاش شد

از سال های دور تا کنون بسیاری از دانشمندان در پی کشف اکسیر جوانی بوده اند، پژوهشگران در راستای کشف راز جوانی به نتایج ارزشمندی نیز رسیده اند اما با نگاهی به شرق آسیا می توان راز و رمز جوانی و پیر نشدن را سبک زندگی، تغذیه و رسیدگی به پوست و... دانست. مواد غذایی که روزانه و به طور مرتب مصرف می کنیم می توانند نقشی تاثیرگذار در افزایش طول عمر و پیر نشدن داشته باشند. به تازگی یک پزشک متخصص راز پیر نشدن را فاش کرد و رعایت یک رژیم غذایی ضد پیری سالم دانست.

 با قند خداحافظی کنید

افرادی که عاشق شیرینی‌ هستند، به راحتی نمیتوانند دست از مصرف قند و شیرینی جات بردارد ولی اگر جوان ماندن برایشان اهمیت داشته باشد، با گفتن نه به قند، هم سلامتی خود را تضمین میکنند و هم روند پیری را کند. متخصصانی که درمورد رازهای ضد پیری تحقیق می کنند، در این رابطه میگویند که مصرف قند باعث ایجاد التهاب مزمن و به افزایش وزن منجر می شود، چراکه تأثیراتی بر سطح انرژی و هورمون‌ها داشته و در نتیجه تأثیرات منفی را بر روی ظاهر و احساسات افراد به ارمغان می‌آورد.

مواد مغذی ضد پیری بخورید

  آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین C، A و E که در میوه‌ها و سبزیجات به وفور یافت می‌شوند، برای مهار رادیکال‌های آزاد که باعث پیری زودرس می‌شوند، ضروری هستند.

 اسیدهای چرب امگا 3 همراه با این آنتی‌اکسیدان‌ها، نقش مهمی در حفظ رطوبت پوست ایفا می‌کنند و توان ارتجاعی پوست را افزایش داده و ایجاد خطوط ریز و چین، و چروک‌ها را به تاخیر می‌اندازند. پیشنهاد می‌شود که مصرف ماهی‌های چرب نظیر سالمون که حاوی پروتئین بدون چربی هستند و آب قلم که به عنوان یک ضد پیری قوی محسوب می شود، در برنامه غذایی خود قرار دهید.

بدن را در معرض گرما و سرما قرار دهید

طبق گزارش ایندیپندنت، تغییر شدید دمای بدن به شکلی صحیح و آنگونه که خواهیم گفت، روش ضدپیری بسیار خوبی است؛ به عنوان مثل پیاده‌روی یا ورزش در فضای باز در سرمای زمستان یا دوش آب سرد در پایان یک حمام گرم میتوان ترفند جالبی برای جلوگیری از پیری پوست و بدن محسوب شود.

یکی از روش های دیگر مشابه این است که به مدت 5 الی 15 دقیقه داخل سونا مانده و سپس داخل حوضچه آب سرد بپرید تا انعطاف‌پذیری بدن را بالا ببرید.البته این روش ها برای افرادی است که مبتلا به بیماری یا مشکل جسمی خاصی نیستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.