افشاگری پالتیکو از نقشه اسرائیل برای رهبران حماس

مطلب نشریه پالتیکو پس از آن منتشر می‌شود که ارتش اسرائیل چند روز پیش اعلام کرد که پنج تیپ متشکل از هزاران سرباز را از غزه خارج می‌کند.

خبر مرتبط
خشم شدید اسرائیل از تصمیم آمریکا/ خروج ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد از آب‌های اسرائیل

شبکه 12 اسرائیل خبر داد که مقامات اسرائیل از تصمیم آمریکا مبنی بر روج ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد فورد» از آب‌های فلسطین اشغالی به شدت عصبانی شده‌اند.

پالتیکو به نقل از چند مقام ناشناس آمریکایی می‌نویسد: همزمان با درخواست‌های مکرر آمریکا برای خروج نیروهای اسرائیل از غزه، ارتش اسرائیل تصمیم گرفته تعداد نیروهایش را در غزه کاهش دهد که این اقدام بیانگر آن است که اسرائیل در نهایت می‌خواهد از بمباران شهر غزه به سمت هدف قرار دادن رهبران حماس پیش برود.

یکی از این مقامات گفت: آنچه ما شاهد هستیم، شروع یک دوره گذراست. واشنگتن از دیدن این تغییر خرسند است اما امیدوار بود که استراتژی نظامی اسرائیل زودتر از این‌ها تغییر پیدا می‌کرد.

خبر مرتبط
رمزگشایی اسماعیل هنیه از یک ترور/ مغز متفکر حماس در کرانه باختری که بود؟

اسماعیل هنیه گفت: شهید العاروری به عنوان یکی از رهبران جنبش حماس و در راس رهبران کرانه باختری، امانت را به دوش و پرچم را بدست گرفت و مسیرهایی استراتژیک برای آن ترسیم کرد.

جنگ در غزه روز پنجشنبه در حالی وارد نودمین روز خود شد که حملات ارتش اسرائیل به مناطق مختلف شمال و جنوب نوار غزه و مقابله نیروهای مقاومت با آن‌ها در تمامی محورها ادامه داشته و ترور «صالح العاروری» نائب‌ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس احتمال تشدید تنش را افزایش داده است.

تعداد شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به بیش از ۲۲ هزار و ۳۰۰ شهید افزایش یافت که ۹۶۰۰ تن از آنها کودک و ۶۷۵۰ تن دیگر زن بودند، همچنین ۷۰۰۰ فلسطینی در این جنگ مفقود و بیش از ۵۷ هزار و ۲۰۰ تن  دیگر زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.