عربستان، اسرائیل را تحقیر کرد

رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی گفت: عملیات «طوفان الاقصی» که توسط جنبش حماس علیه اشغالگران در هفت اکتبر سال گذشته انجام شد، وجهه رژیم صهیونیستی را در برابر جهانیان از بین برد.

ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در مصاحبه با شبکه رسمی الاخباریه گفت: «حمله حماس به اسرائیل و نحوه حمله آن به دژ مستحکمی که اسرائیل در اطراف غزه ایجاد کرده بود، پیامدهای بسیار مهمی به همراه داشت.»

وی ادامه داد: مهمترین این پیامدها تخریب تصویری است که بسیاری از مردم جهان داشتند، اینکه اسرائیل در برابر هر نیرویی که بتواند با آن رقابت کند یا آن را در منطقه به چالش بکشد، مصون و مقاوم است.

خبر مرتبط
پشت‌پرده دست رد عربستان به سینه آمریکا/ چرا بن سلمان به ائتلاف دریایی آمریکا نپیوست؟

روزنامه نیویورک‌تایمز روز سه‌شنبه نوشته عربستان سعودی تمایلی به شرکت در ائتلاف آمریکا در دریای سرخ ندارد و به‌جای آن «امنیت داخلی و توسعه اقتصادی» را ترجیح می‌دهد.


به گفته الفیصل، «این دو نتیجه حاصل از حادثه‌ای که سه ماه پیش رخ داد، جهان را نه تنها نسبت به این واقعیت بیدار کرد که مساله فلسطین وجود دارد، بلکه همچنین متوجه این واقعیت کرد که درست مشابه اشغالگری‌های استعماری کشورهای اروپایی در قرن نوزدهم در مناطق مختلف جهان، چه در آسیا، چه در آفریقا و چه در آمریکای لاتین، همچنان آزار و اذیت، بی‌عدالتی و ظلم اشغالگران علیه مردم فلسطین وجود دارد.

الفیصل نوامبر گذشته نیز در جریان شرکت در گفت‌وگوی منامه گفته بود: آن طور که آمریکا و کشورهای غربی ادعا می‌کنند، درگیری در فلسطین از هفت اکتبر آغاز نشد.

خبر مرتبط
ضربه مهلک به اسرائیل در غزه/ تلفات سنگین نظامیان صهیونیست

سرایا القدس اعلام کرد نیروهایش توانسته اند ورودی یکی از تونل های محله شجاعیه غزه را که نظامیان اشغالگر وارد آن شده بودند، منفجر کنند و باعث هلاکت و زخمی شدن شماری از اشغالگران شوند.

وی خاطرنشان کرد: «از زمان ایجاد اسرائیل در سال ۱۹۴۸، هر زمان که بحران یا جنگی در منطقه ما رخ می‌دهد، صحبت‌ها در مورد نیاز به راه حلی برای رفع ریشه‌های مناقشه بیشتر می‌شود و با وجود آن، همه صحبت می‌کنند، اما راه را تا پایان حل مناقشه طی نمی‌کنند.»

وی ادامه داد: تاریخی طولانی منجر به امروز شده که بیشترش حملات به فلسطینیان بوده‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.